Két alak rajzolódik ki ahomok óceánjában: Ishtar, a bájos kislány, és nagypapája, Bab’Aziz, a vakdervis. Céljuk a dervisek nagy találkozója, melyre harmincévente egyszer kerülsor. Ahhoz, hogy odataláljanak, hitük kell legyen, a szívükkel meg kell hallaniuka sivatag végtelen csöndjét.



Vándorútjuk soránkülönböző emberekkel találkoznak: Osmannal, aki a gyönyörű fiatal nőt keresi,akit egy kút mélyén pillantott meg; Zaiddel, akinek az éneke elcsábított egybájos szépséget, akit elveszített; és ott van a herceg, aki feladta birtokát,hogy dervis lehessen… 

Régi a történet, melyet Bab’Aziz mesél Ishtarnak, miközbencéljuk felé igyekeztek. A sivatag a dervis barátja, és a kellő időben felfedititkát Bab’Aziz előtt: megmutatja az összejövetel helyét.

Az idős ember mégutoljára megcsókolja unokáját, mielőtt elküldi őt Zaiddel a gyülekezet vadszínei és elbűvölő hangjai közé. Bab’Aziz számára eljött az idő, hogy eggyéváljon a sivatag homokjával, hogy része legyen a sok történetnek és legendának,mely ott kavarog a sivatagban, mint álom az álomban, oly végtelenül, ahogy ahomokszemek sodródnak…


rendező: Nacer Khemir
forgatókönyvíró: Nacer Khemir
operatőr: Mamoud Kalari
zene: Armand Amar
producer: Cyriac Auriol, Muhi András
hangmérnök: Stuart Wilson, Juhász Róbert
vágó: Isabelle Rathery

szereplő(k):
Parviz Shaminkhou(Bab’Aziz)
Maryam Hamid(Ishtar)

Golshifteh Farahani (Nour)
Mohamed Graďaa (Osman)
Nessim Kahloul (Zaid)


]]>