Az Európa kiadó karácsonyra három könyvet is megjelentet, ami érdekelheti a sci-fi illetve a fantasy rajongókat. Az egyik J. R. R. Tolkien A Szilmarilok című regényének újrakiadása, illetve a filmben játszó Sean Aston története, a harmadik pedig Stephen King Setét torony sorozatának hatodik kötete, a Susannah dala.

A Szilmarilok – ajánló:

A Gyűrűk Urá-nak rajongói most megismerkedhetnek az előtörténettel. A kötet első és második része („Ainulindale” és „Valaquenta”) a tolkieni rege őskoráról, a világ teremtéséről és az istenekről szól. A három szilmaril Feanor, a tünde kovács műve, bennük fénylik Valinor, az istenek hazája két sugárzó fájának világa. Morgoth, a Sötét Úr azonban elragadja őket, és ezzel kitör a háborúság közte és a tündék között. Egy szilmarilt sikerül visszaszerezni a szerelem hatalma által – s végül, az utolsó csata után, melyet az istenek oldalán vív tünde és ember a sötétség erői ellen, mindhárom szilmaril a helyére kerül: egyből csillag lesz az űrben, egy a tengerbe hull, egy a tűzbe.

A harmadik rész, az „Akallabêth” pedig a másodkor története, Númenor tündökléséé és bukásáé.

A szilmarilok tartalmazza mindazon meséket és mondákat, melyekre oly sokszor hivatkoznak A Gyűrűk Urá-ban, például Berenét és Lúthienét. Akik Tolkien világát megszerették, vagy éppen most pillantanak bele először, ebben a műben sem fognak csalódni.

J. R. R. Tolkien: A szilmarilok (The Silmarillion)
Fordította: Gálvölgyi Judit
Oldal kb.: 384
Bolti ár kb.: 2300 Ft
Susannah dala – ajánló:

Roland és harcostársai segítségével Calla Byn Sturgis lakosai elsöprő győzelmet arattak a Farkasok felett. Ám örömükre árnyék vetül: az ünneplés forgatagában Susannah eltűnt az Ajtó Barlangja irányában. Eddie kétségbeesése határtalan, hisz feleségénél minden percben megindulhat a szülés.

A ka-tet nem tétlenkedik – az asszony után erednek. Callahan atya és Jake 1999 New Yorkjába jut, ahová Susannah is került. Az asszony hasadt személyiségében most Mia vette át a vezér szerepét, mindenáron magának akarja a születendő gyermeket. „Kettejük” párharcában egyelőre egyikük sem győzedelmeskedhet, hiszen Mia tudja, hová kell menniük, ám Susannah nélkül nem boldogul ebben a számára ismeretlen világban. Vitáik során kiderül, ki az erőszakban fogant gyermek valódi apja, és Susannah-t letaglózza a felismerés…

Az atya és Jake kétségbeesetten keresik társnőjüket, aki Mia parancsára a Dixie Malac nevű kocsmába ment, hogy ott szülje meg gyermekét, mohó vámpírok karéjában…

Eközben Roland és Eddie 1977-ben, Maine államban bolyong, véres küzdelembe bonyolódva régi ellenségeikkel. Útjuk során összefutnak „teremtőjükkel”, egy Stephen King nevű íróval is…
A Setét Torony, minden világok pillére pedig egyre jobban inog…

Stephen King: Susannah dala. A Setét Torony, 6. (The Dark Tower VI. Song of Susannah)
Fordította: Bihari György
Oldal kb.: 512
Bolti ár kb.: 2100 Ft
Csavardi Samu története
A könyvajánlót megtalálhatjátok itt.

Astin, Sean – Layden, Joe: Csavardi Samu története – A Gyűrűk Ura egy színész szemével
306 oldal
3500 forint
]]>