Május 15-én, kedden, három napos út után a pilóta nélküli Progressz M-60 jelzés? űrhajó csatlakozott az Nemzetközi ?rállomás Csillag elnevezésű moduljához. Az űrhajó fedélzetén a víz, élelmiszer és üzemanyag mellett többek között helyet kapott pár csiga és Andrej Tarkovszkij örökbecs? alkotása, a Solaris is. A Progressz M-60 a kazahsztáni Bajkonur ?rreptérről startolt szombaton. Amint azt Valerij Lindin, a Moszkva melletti repülésirányító központ szóviv?je az újságíróknak elmondta, a máskor kétnapos út a nehéz ballisztikus feltételek és üzemanyag-takarékosság miatt húzódott el. Az űrhajó kedden, közép-európai idő szerint 7 óra 10 perckor ért célba. A mostani repülés Fjodor Jurcsihin és Oleg Kotov orosz kozmonauta, illetve Sunita Williams amerikai űrhajósnő számára szállított utánpótlást. A mintegy 2,5 tonna élelmiszer-, víz-, üzemanyag- és oxigénszállítmány mellett tudományos munkához szükséges felszerelések, illetve orosz ?rkutatási folyóiratoknak a legfrissebb számai is érkeztek. Kísérleti célokat szolgál a hatodik csigaszállítmány is, mely 45 darab krími csigából áll. Az oroszok Charles Simonyival mentek fel, az amerikai űrhajósnő viszont már több mint öt hónapja az ISS fedélzetén tartózkodik. A családi ajándékok mellé az orosz repülésirányító központ pszichológusai szovjet-orosz filmvígjátékokat is csomagoltak, illetve Andrej Tarkovszkij Solarisát. A „mozizás” után jó lenne megkérdezni Sunita Williamset, hogy tetszett nekiÂ…
]]>