Budapest New Tech Meetup adta, ami ugyan nem sci-fi rendezvény (azonban meglepően sokszor kerül elő scifis téma is rajta), hanem elsősorban technológiai, mégis, szerintünk adaptálható a mi általunk imádott tematikára is. A New Tech Meetup egy havi találkozó, nem hosszabb egy-másfél óránál – ám annál izgalmasabb és pörgősebb. Havonta 4-6 előadás pörög le ez alatt a másfél óra alatt, egyenként nem hosszabbak 5-10 percnél. Mégis, ennyi idő alatt fel lehet dobni egy-egy érdekes témát, lehet boncolgatni, akár megoldást is mutatni egy fontos kérdésre. A Meetup, amellett, hogy pörgős és izgalmas, interaktív is: az előadásokat követő kérdezz-felelekben lehet még tovább vesézni egy témát. Majd pedig az előadások után össznépileg, vagy épp kis csoportokba verődve lehet elmélkedni az élet nagy kérdéseiről, meg a negyvenkettőről. Úgy gondoltuk, hogy mi bizony csúnyamód ellopjuk ezt a formátumot, és megpróbáljuk alkalmazni a sci-fire is. Legyen az irodalom, játék, film, tévé, tudomány – bármi egyéb, ami kapcsolódik a sci-fihez. Összefogtunk néhány, a saját területeiken jó szakértővel, néhány gyakorlott Meetup előadóval és a frissen nyílt Főnix Klubbal is, hogy megcsináljuk ezt a rendezvény sorozatot. Az első alkalomra 2009. április 23-án, csütörtök este 19:00-kor kerül sor a Főnix Klubban (1061. Budapest, Paulay Ede u. 5.). A BELÉPÉS INGYENES! Az SFportal Meetuppal kapcsolatos információk egy külön oldalon találhatóak meg, a http://meetup.sfportal.hu címen. Itt fogjuk folyamatosan frissíteni a programokat – az első két programot már publikáltuk is: Hová tűnt a cyberpunk? Videó telefon – egy sci-fi ötlet története Kedvcsinálónak pedig hadd ajánljunk két videót korábbi Budapest New Tech Meetupos előadásokból – Fuchs Péter és Szedlák Ádám prezentációit, akik szintén előadnak az SFportal Meetupon is.

Számítógépes játékok és a politika


Fuchs Péter: Számítógépes játékok és politika from Budapest New Tech Meetup on Vimeo.

A hacker kép kialakulása

]]>