A Pre-ART Film Egyesület egy nyitott filmműhely,elsősorban kisjátékfilmeket készít, kísérletezik a műfajokkal, módszerekkel,lehetőleg kerülve a filmes közhelyeket, de a túlzott elvontságot is. A csapatmagvát adó fiatalok többsége rendelkezik filmes tanulmányokkal. Cél, hogyazokat a lelkes alkotókat, akik még csak most ismerkednek a filmkészítéssel,bevezesse a szakma rejtelmeibe, szélesítse művészi látásmódjukat, fejlesszegyakorlati készségeit, mindezt egy erős, tehetséges csapat létrehozásánakérdekében.

1886}

Elkészült kisfilmjeink a legtöbb független filmesfórumon (szemléken, fesztiválokon) és a televíziók nyilvánossága előtt isbemutatkoznak. Már két alkalommal rendeztünk teltházas vetítést a CorvinFilmpalotában, ahol az előző év termését mutattuk be az érdeklődő közönségnek.A Pre-ART szeretné felhívni a filmszerető emberek figyelmét a hazai függetlenfilmezésre. A Pre-ART igyekszik bővíteni kapcsolatait amagyar független filmesekkel, filmműhelyekkel (Celluloid Műhely, Kreatív StúdióBudapest, SzalayFilm). Alkotócsoportunk több általuk készített kisfilmheznyújtott már segítséget, és a későbbiekben is a maximális segítségnyújtás a cél.

 

Filmek:

TÁRSAS-JÁTéK (2003, 6 perc)
A történetfőszereplője egy szemüveges, kissé különc figura. Egy napon megpillant egygyönyörű lányt, és megindul a groteszk álmodozás féktelen áradata: egyszerelmes levél a kedvesnek természetesen „grillcsirkepostával”, egykriminális, ám mégis gyermeteg randevú, egy horrorfilmbe illő szülinap, éselmaradhatatlan a háztűznéző-jelenet, ahol banánban nincs hiány…
– Magyar Független Film és Video Szövetség kikötéses pályázatának fődíja (2003)
– 10. Országos Diák és Ifjúsági Film- és Videó Szemle „Kiváló művésziteljesítményért” díja (2003)
– Jugend Medien Festival, Berlin, versenyprogram (2004)
– 1. Fiatal Filmesek Nemzetközi Fesztiválja, Panoráma versenyprogram (2004)
– 6. Menekülés A Rövidfilmbe Fesztivál, elismerő oklevél (2004)
– 4. Nemzetközi Játékfilm Fesztivál, versenyprogram (2005)

ELSŐ LÁTÁSRA (2003, 23 perc)
A filmközéppontjában négy, látszólag teljesen különböző figura áll: a segítőkész, akima kezdi első napját a lelkisegély-szolgálatnál, a félénk, aki ráadásul mégparanoiás is, az álmodozó, aki rózsaszínben lát mindent, és az író, aki azalkotói válság mélyén bármit megtenne egy érdekes történetért. Valami mégisvan, ami összeköti őket…
– Őszi Versenyek Országos Független Filmszemle, III. helyezés (2003)
– 2. New York-i Rövidfilm Fesztivál, versenyprogram (2004)

ÁRAMSZÜNET (2004, 7 perc)
Horror a köbön: afürdőszobában vérbefagyott hulla, a konyhában emberleves fő, a nappaliban egyboszorkány varázsigéket mormol, szatír a hálóban, betörő az előszobában… Azutolsó pillanatban azonban „mindenre fény derül”.
– 35. Budapesti Függetlenfilm Szemle „A legjobb kisjátékfilm” díja
– 11. Országos Diák és Ifjúsági Film- és Videó Szemle „Kimagasló művésziteljesítményért” díja (2004)
– 1. Fiatal Filmesek Nemzetközi Fesztiválja, Panoráma versenyprogram (2004)
– Miami International Short Film Festival, versenyprogram (2004)
– Festival de Cine de Barcelona, versenyprogram (2004)

A GYŰJTŐ (2004, 4 perc)
Tollak hullanak aláaz égből. Mosoly szalad végig az arcokon. Egy kattanás hallatszik. – Művészfilmazokról az apró dolgokról, melyek egy csipet boldogságot csempésznek életünkbe.
– Sziget Fesztivál, RTL Klub Mozi, nyilvános vetítés (2004)
– Áldozat Filmpályázat (Faludi Ferenc Akadémia), információs blokk (2004)

JÁRDASZEGéLY (2004, 8 perc)
Történet egy lányról, aki valami miatt nem képes a reális világ szintjénélni, és egy srácról, aki nem tudja eldönteni, ki is akar lenni valójában. Amiösszeköti őket, az a furcsaságuk, és hogy nap mint nap megfordulnak egy kopottjárdaszegélyen. Hogy kapcsolatuk hogyan alakul, a történet mondanivalójaszempontjából lényegtelen, a hangsúly egymásratalálásuk pillanatára tevődik:találkozásuk mindkettőjük számára egy új élet kezdetét jelenti…


– 11. Országos Diák és Ifjúsági Film- és Videó Szemle „Kimagasló művésziteljesítményért” díja (2004)
– 1. Fiatal Filmesek Nemzetközi Fesztiválja, Panoráma versenyprogram (2004)
– IV. Ökomenikus Filmszemle, információs blokk (2004)
– 36. Budapesti Függetlenfilm Szemle, versenyprogram (2005)
– 4. Nemzetközi Játékfilm Fesztivál, versenyprogram (2005)
– Jugend Medien Festival, Berlin, második helyezés (2005) MéG ILYET! (2004, 6 perc)
Amikor a hagyományos gabonapehelynek csökken a célcsoportja… Amikor anagymamáról lepattogzik a vízkő… A néző hiába reklamál, a Család továbbreklámol.
– 36. Budapesti Függetlenfilm Szemle, versenyprogram (2005) PILINSZKY: NéGYSOROS (2004, 1 perc)
Egy vers, egy érzés, egy perc.
– Áldozat Filmpályázat (Faludi Ferenc Akadémia), információs blokk (2004)

VACSORA (2004, 11 perc)
Főhősnőnkmegelégeli férje alkoholizmusából eredő erőszakosságát. Szeretne véget vetniférje brutalitásának. A valóságban ez még nem tudja megtenni. Létezik azonbanegy olyan „világ”, ahol némi segítséggel talán megbirkózhat aproblémájával.
– Áldozat Filmpályázat (Faludi Ferenc Akadémia), információs blokk (2004)
– IV. Csongrád Megyei Amatőr Filmszemle „Kimagasló teljesítményért”díja (2004)

A KEDVENCESERNYŐ (2005, 6 perc, koprodukció)
„Ez a kedvenc esernyőm. A becsületes megtaláló 1000 Ft jutalmat kap.”
– 2. Tropifilm Fesztivál, III. díj (2005)

éBREDéS (2005, 10 perc)
Az ébredés sokszor természetes, magától értetődő folyamat. Ebben a történetbenláthatnak egy „hernyót”, aki ki tudja, mióta létezik sivár éslélektelen környezetében. De hamarosan bebábozódhat és „lepkeként”kereshet magának egy tágabb környezetben új utakat. REND A LELKE… (2005, 4 perc)
Hajnali fél négy.Egy hotelszoba. Az ágyban egy pár békésen alszik. Telefoncsörgés. De ki lehetaz ilyenkor?

 

Honlap:
http://preart.sch.bme.hu/

 

]]>