A Phalma Pictures2005 tavaszán kezdte működését Kaposváron, akkor még Phálma Pictures néven. Anégy alapító tag: Bőzsöny Tamás, Andók Tamás, Nagy Péter és Treszler András.2005. március 13-án egy rögtönzött forgatással megkezdtük Kispálya című filmünkelkészítését. Természetesen csak egy poénnak indult.



Nem értettünksemmihez, amire szükségünk lett volna, nem beszélve a forgatókönyv teljeshiányáról. Mindezek ellenére három hónap alatt elkészült a film, és ezalattrengeteget tanultunk. Várakozásunkat messze felülmúlta az a hatalmas ováció,amivel a nézők filmünket fogadták.

Nyáron több tagot is foglalkoztatott agondolat: ha ilyen sikere volt, miért ne csináljunk még egyet? Ezért írtam egyforgatókönyvet, ami mindenkinek tetszett, de végül mégsem került megvalósításra,az iskolakezdés és a közelgő érettségi miatt. Novemberben azonban valamiteljesen másba vágtuk a fejszénket. Nagy Péter és jómagam (Bőzsöny Tamás)rajzfilmet készítettünk Csabba bá’ és a projektor (4′) címmel, ésneveztünk vele a Neumann János Országos Programtermék Versenyre. Kissémegdöbbentő volt, amikor kiderült: minden díjat mi kaptunk – első helyezett,zsűri különdíj, közönség különdíj. Itt figyelt fel ránk a zsűri egyik tagja,Gulyás István, aki az Apple Magyarország oktatási igazgatója.

December 30-án kezdtük el forgatni Afényképész (38′) című filmünket. Mint arra számítottunk, a premier nagyonjól sikerült, csakúgy, mint a film. 30-40 órát dolgoztam egy huzamban avágáson, hogy tartani tudjuk a márciusra beígért premiert.

Még februárban belevágtunk egy új projektbe.Jelentkezett ugyanis Gulyás István, aki az Oktatási Minisztériummal karöltveegy oktatófilm elkészítésével bízott meg minket. Nagy örömünkre ehhez mellékeltegy apró csomagot is – egy Apple Macintosht. A gép és a monitor együtt 2 millióforintot ér, nem beszélve a rengeteg szoftverről. 2 hetünk volt elkészíteni afilmet – és sajnos a gép is csak eddig maradt nálunk. A végeredmény Az I. világháború (28′) címűdokumentumfilmünk, amely a 2006 májusában tartott II. Göcseji AmatőrfilmSzemle különdíjasa lett.

Ekkor szerepeltünk először a médiában: a SomogyiHírlap írt rólunk. Az újság megjelenésének másnapján  a Kapos TV keresettmeg minket, interjút készítettek velünk, és furcsamód a Híradó második fő hírelettünk. Rajzfilmünket is le szerették volna adni, de túl sok reklámnakminősíthető dolgot tartalmazott, így erre nem került sor.

Nemrég elküldtük filmjeinket a II. OrszágosKözépiskolai Videofilm Szemlére, de nem kaptunk díjat. Nem is csoda, hiszenezek a filmek (Kispálya, A fényképész) jobbára közönségfilmek, így a zsűritetszését még egy versenyen sem nyerték el – és nem is fogják.
Természetesen a filmeket extrákkal ellátott DVD-n adtuk ki – ez ma márnélkülözhetetlen. A fényképészből 50 példány fogyott el, de már megkezdtük azutángyártást, mert még mindig van rá igény. A filmeket sajnos nem lehetletölteni az oldalról – helyhiány miatt. Ha valaki kíváncsi rájuk, szívesenpostázzuk.

E filmeken kívül készítettünk már vizsgafilmeketés kampányfilmeket különböző városi eseményekre – ez utóbbit természetesen nemingyen vállaltuk. Néhány hete megírtuk a Szélső állomás című rövidfilmforgatókönyvét, ami a tervek szerint hamarosan elkészül. A csapat jövőjeazonban meglehetősen bizonytalan, mivel néhány hónap múlva mindannyianegyetemre megyünk, ami meglehetősen megnehezíti a hobbi szinten történőfilmforgatást.


http://www.phalmapictures.atw.hu/


]]>