A OneRing.net weboldalon jelent meg egy levél, melyet Peter Jackson és Fran Walsh küldött a rajongóknak – ebből derül ki, hogy többek közt a New Line Cinema-val szemben fennálló peres eljárás miatt nem vágnak bele A hobbit, illetve egy másik tervezett Gyűrűk Ura előzményfilm elkészítésébe. Mitöbb, a stúdió állítólag már más rendezőt és stábot keres a megvalósításhoz.

A Wingnut Films (Peter Jackson cége) és a New Line Cinema között még A Gyűrű Szövetsége bevételei, pontosabban annak elosztása kapcsán tört ki a vita, aminek a mai napig nincs megnyugtató lezárása. Peter Jackson pedig addig nem akart belevágni A hobbit megfilmesítésébe, amíg nem rendeződik így vagy úgy az ügy. "[…]Nem lehet egy komplex és drága filmet készíteni és megbirkózni a nyomással és a felelősséggel, amivel egy ilyen munka jár – miközben egy befejezetlen pered is van" – írta Jackson és Walsh. Eredetileg nem csak A hobbitról, hanem egy másik előzményfilmről is szó volt, ami bemutatta volna, milyen események vezettek A Gyűrűk Ura történetéhez. Most már szinte biztos, hogy egyiket sem Peter Jackson fogja rendezni – mint kiderült, a két filmhez kapcsolódó jogok, amikkel a New Line Cinema rendelkezik, hamarosan lejárnak. Így – legalábbis Jacksonék levele szerint – stúdió más stábot akar felbérelni.

A hobbit – rajongói előzetes


Még több sci-fi és fantasy videó az SF WIW oldalain!

 

]]>