Manapság aképregény – és mint megtudhattuk szakemberektől a képnovella és a képcsík is -ismét reneszánszát éli Magyarországon. Erre utal a nemrég megrendezettképregény fesztivál nagy sikere is. A témák kifogyhatatlanok a komoly tartalmaktólegészen a vicces jellegűekig, és így természetesen a szerepjáték sem kerülhetteel a sorsát, hogy alapjául szolgálhasson egy képregény sorozatnak – vagyisinkább képcsík sorozatnak.

A rendkívülhumoros és szórakoztató széria címe: TheOrder of the stick, vagyis a PálcikaRendje. Készítője Rich Burlew, akinek nem titkolt szándéka, hogy a sorozatáltal görbe tükröt tartson a szerepjáték, és elsősorban a D&D, AD&D ésa 3. kiadású D&D elé. A poénok egy része igazán csak azoknak élvezhető,akik ismerik ezen játékok valamelyikét, de a legnagyobb rész azoknak is mosolytcsal az arcára, akik nem rendelkeznek behatóbb ismeretekkel, mert Richkülönféle jellegzetes karakter archetípusokkal játszik, és rajtuk keresztül, ésaz általuk előadott szituációkon keresztül nevettet. Ezek az archetípusokkönnyen párhuzamba állíthatók sok általunk is lejátszott szerepjátékosszituációval és kitalált figurákkal is. A sorozat több nyelven, angolul,németül, olaszul és portugálul is megjelent és egy (illetve két) lelkes magyarfordító jóvoltából immáron magyarul is élvezhetjük a kockákat. A honlapon eddig70 epizód tekinthető meg, és találhatunk itt egy vendégkönyvet, GyIK-ot is azalkotóval.

A honlap akövetkező címen érhető el: http://oots.extra.hu

Jószórakozást, kellemes kuncogást kívánok az olvasónak!

]]>