Nexus: The Jupiter Incident minden idők egyik legjobb űrtaktikai játéka volt: gazdag és izgalmas univerzum, fantáziadús sztori, ütős űrhajók és remekbeszabott űrcsaták jellemezték. A szintén hazai fejlesztésű Imperium Galactica nyomvonalát elhagyva itt már semmiféle menedzsmentet nem kellett végeznünk, mint például nyersanyagbányászat vagy építkezés: 100%-ban a teljesen 3D-s űrcsatákra koncentrálhattunk. Kezdetben egy-két hajót irányítva, később egy kb. 10 hajóból álló flottának parancsolva kellett rendet tennünk a galaxisban. Az irányítás valóban kicsit bonyolult volt és szokni kellett egy ideig – cserébe viszont nagyon kifinomult parancsokat adhattunk a különböző hajóknak. A kisebb, gyorsabb naszádokkal tetszés szerint iktathattuk ki az ellenséges gépek bármelyik rendszerét, más egységek a pajzsokat bonthatták le, különleges parancsnoki hajónk pedig akár álcázva is megközelíthette a célpontokat. Ízig-vérig űrtaktikai játék volt, aminek persze meg voltak a maga gyermekbetegségei, de a játékélmény bőven kárpótolt érte. Igazi flottaparancsokként irányíthattuk az egységet. Sajnos a címet elkerülte az igazán átütő siker: anyagilag legalábbis nem hozott csilliárd dollárokat a konyhára, de a hűséges rajongókat így is nagyon sokáig megtartotta a moddolás lehetősége: a Nexusnak külön rendszere volt, amiben nem csak saját küldetéseket lehetett létrehozni, de akár teljesen új űrhajókat is. Nem csoda, hogy pillanatok alatt születtek alternatív küldetések, ahol például a Battlestar Galactica-t vagy épp a Star Trek hajóit irányíthattuk. Nos, úgy tűnik, hogy felcsillant a remény a Nexus 2 elkészítésére: és ahogy ez már manapság divatos, a játékosok direkt finanszírozásában képzeli el a stúdió a fejlesztést. 650.000 dollárt, nagyságrendileg 140 millió forintot szeretnének összegyűjteni, aminek egyelőre kb. a 10%-nál tartanak. Ahogy a Kickstarter projecteknél lenni szokott, több különböző támogatói csomagból lehet választani:

  • 1 dollár – a stáblistán köszönetet mondanak a támogatónak
  • 20 dollár – előrendelés: a köszöneten túl megjelenéskor le is tölthető a játék, jár hozzá egy háttérkép valamint egy ingame achievement
  • 35 dollár – a fentiek plusz letölthető zene és kisregény
  • 55 dollár – ezeken felül még egy dobozos változatot is postáznak (a szállítás díja +15 dollár)
  • 100 dollár – a dobozos és digitális jóságok mellé egy Fleet Captain póló is jár, egy jelvény, egy csillagtérkép és egy VIP jelvény a fórumokban
  • 250 dollár – mindezeken túl Nexus 2 óra, Fleet Admiral póló
  • 500 dollár – pluszban még egy 24*36 inches (kb. 60*90 cm-es) grafika, természetesen dedikálva
  • 1000 dollár – a támogatóról fogják elnevezni és mintázni a játék egyik szereplőjét
  • 5000 dollár – a támogató közreműködhet egy űrhajó vagy űrállomás megtervezésében, és az elnevezésre is javaslatot tehet
  • 8000 dollár – stúdiólátogatás és meghívó a launch partyra, valamint 10 példány a játékból, plusz egy bekeretezett és aláírt eredeti rajz jár érte
  • 10000 dollár – teljesen egyedi példány a játékból, melyben a Nexus 2 főhősét lecserélik a támogatóra, róla nevezik el a karaktert, és az ő kinézetére szabják a külsejét is. Ezt a példányt csak a tulajdonos kapja meg.
Bármilyen hihetetlennek is hangzik, az 1000 és a 10000 dolláros csomagokra is van már jelentkező. De mit is várhatunk a Nexus 2-től?

Történet

25 esztendő telt el a The Jupiter Incident eseményei óta, amikor Marcus Cromwell a szövetséges flotta élén legyőzte a Mechanoidokat Angel, az Angelwing űrhajó mesterséges intelligenciájának segítségével. 25 esztendőnyi béke köszöntött az emberiségre – bár azért különös dolgok ezalatt az idő alatt is történtek. Különleges képességekkel bíró gyermekek születtek: a Psi-nek nevezett emberek magát a téridőt képesek manipulálni a puszta gondolataikkal. Az átlagemberek félik és/vagy gyűlölik őket ezen képességük miatt – amellyel egymagukban képesek a csaták kimenetelét megváltoztatni. A Naprendszer urai, a különféle cégek természetesen igyekeznek begyűjteni és a saját oldalukra állítani őket a hatalomért folytatott játszmákban. És ha ez nem lenne elegendő, a legyőzöttnek hitt Mechanoidok is visszatérnek – és megtámadnak minden olyan hajót, aminek a fedélzetén Psi található. Marcus Cromwellnek lépnie kell, de a legkétségbeesettebb helyzetben segítséget kap – visszatér az Angelwing is, hogy ismét közös erővel győzzenek…

Játékmenet

A Psi behozása a játékba nyilvánvalóan komoly hatással lesz a játékmenetre is: ahogy az első részben is voltak különböző NPC-k, akik a különféle hajókra kerültek, úgy fogjuk tudni őket is felhasználni. Mindegyiküknek lesz valamilyen különleges képessége: a mikrougrás egy rövidtávú teleportálást tesz lehetővé, a psychic clone képességgel pedig egy új hajónak az illúzióját hozhatjuk létre. Az irányítás egyik legfőbb nehézségét az adta az első részben, hogy rengeteg különféle alrendszere volt a hajónak a különböző ágyúktól kezdve a reaktorokig. Ennek az előnye az volt, hogy egyenként megcélozhattuk és kiiktathattuk őket, míg a hátránya az volt, hogy egyenként megcélozhattuk és kiiktathattuk őket. Az új moduláris felépítés ezen fog egyszerűsíteni: a hajó bizonyos moduljai lesznek megcélozhatóak, de ha azt a modult lebénítottuk vagy megsemmisítettük, akkor minden, oda rögzített eszköz megy a levesbe. A moduláris felépítés egyúttal viszont arra is lehetőséget ad az ígéretek szerint, hogy sokkal jobban testreszabhassuk a felszerelést, mint korábban. Lesznek minden korábbinál nagyobb csatahajók, és űrállomások is, amiknek legyőzésébe minden korábbinál jobban bele fogunk izzadni. Ugyanakkor „lefelé” is több lehetőségünk lesz: az első részben a különféle vadászgépek igazából csak dísznek voltak jók, a második részben ezeknek a felszerelésébe is több beleszólásunk lesz. Ha összegyűlik a pénz 2012. október 28-ig, akkor előreláthatólag 2013 karácsonyán már játszhatunk is a Nexus 2: The Gods Awaken című folytatással – bízom benne, hogy így is fog történni. A támogatásokat a Kickstarter oldalán gyújtik.
]]>