A történetről korábban írtam, most egy tizenkét perces előzetest is megtekinthettek a különböző interjúkból készített összefoglaló után. Természetes, hogy a Virtualityt mindenki először a BSG-hez próbálja hasonlítani. Nagyok is az elvárások, hiszen az a sorozat lényegében megreformálta a televíziós science fictiont, és ezzel tisztában vannak az írók is. Michael Taylor szerint ez a film teljesen más lesz, de a jelenkor kulturális-társadalmi problémáival szintén igyekszik foglalkozni. A virtuális valóság Taylor szerint egy lépés az internettől, hiszen már ma is jelentős részét online éljük az életünknek. A pilot nagyjából tíz-húsz százalékban fog játszódni valamelyik karakter virtuális valóságában, mégis nagyon fontos szerepe lesz a jellemük meghatározásában. A programok privát, egyéni élményt nyújtanak, amiben eltérnek a Star Trek holofedélzetétől, és emiatt könnyebben törnek bennük felszínre az elfojtott vágyak, titkolt személyiségjegyek. Egy félénk, visszahúzódó karakter például egy James Bond és Jason Bourne szerelemgyerekéből lett rocksztárt alakít — alig várjuk, vajon Peter Berg lepipálja-e Paul Greengrasst az akciójelenetek rendezésében. A virtuális valóság helyszíneit CGI-grafikával oldották meg, így kicsit el fognak ütni a tényleges díszletektől, de épp ettől keltenek majd nem evilági, komputer-generálta benyomást. [caption id="attachment_4456" align="aligncenter" width="570" caption="Nikolaj Coster-Valdau az amerikai polgáháborúban "]Nikolaj Coster-Valdau[/caption] A történet másik fő kikacsintása a jelenünkre a legénység főszereplésével készült valóságshow. Mike Taylor elmondta, hogy az ötlet onnan jött, hogy a NASA jelenleg is közvetíti időnként az űrhajósai hétköznapjait, és ezt gondolták tovább az oly népszerű tévés műfaj irányába. A Virtualityt aztán eleve úgy adták el a FOX-nak, hogy webizódokat is terveztek hozzá, amelyek a valóságshow szegmensei lennének. A „műsor a műsorban” az Edge of Never címet kapta, és a jövőbeli FOX-on látható, ahogy arról a trailere tanúskodik. Néhány darabja már megtekinthető a Facebookon, külön érdekességük, hogy a felvételeiket nagy részben improvizálták a színészek. A videók félig interjúk, félig a fedéleten játszódó jelenetek, ami egészen egyedivé teszi őket a websorozatok közt. Tény, hogy inkább promó-hatásuk van, önálló darabokként aligha állják meg a helyüket, mégis, a remek díszletek és a színészek alakítása miatt nagyon élvezetesek. [caption id="attachment_4459" align="aligncenter" width="570" caption="A Phaeton koncepciója. Jobb, mint amire számítottunk, de a megvalósítás még jobb lesz."]A Phaeton koncepciója. Jobb, mint amire számítottunk, de a megvalósítás még jobb lesz.[/caption] A Virtuality túlélési esélyei meglehetősen alacsonyak, az azonban dicséretes a FOX-tól, hogy ilyen erős kampányba kezdett az interneten. A sci-fire fogékony közönséget így biztosan megtalálják, már csak reménykedni kell, hogy péntek este milliók fognak leülni a képernyő elé, hogy megnézzék, hogy indul az emberiség első csillagközi küldetése. Azoknak, akik olvasták a netre kiszivárgott forgatókönyvet, Michael Taylor elárulta, hogy számíthatnak még meglepetésekre. Az az anyag még egy egyórás pilot számára készült, amit később a stúdió és a csatorna kérésére kétórássá bővítettek. Ekkor a FOX már belátta, hogy nem teljesen nekik való ez a sorozat, tehát teljesen mindegy, mi kerül bele és mi nem, nem fognak beleszólni. Szabad kezet kaptak az írók, csak plusz pénzt nem. A kész munka aztán nem is tetszett túlzottan a fejeseknek (túl intenzívnek, sűrűnek találták), ezért a rendező, Peter Berg önszorgalomból levágta a filmet a felére. Ezzel sem sikerül jobban meggyőzni őket, ezért végül abban maradtak, hogy a kétórás változat kerül adásba. Némi eltérés biztosan van az írók eredeti elképzeléséhez képest, és Taylor sajnálja, hogy pénzügyi okokból bizonyos jelenetek nem lettek tökéletesek, de azért aggodalomra semmi ok, nagyrészt azt fogjuk látni, amit ők elterveztek az elején.

A legjelentősebb változás az utolsó blokkot érinti, ezt viszont Ron Moore és Michael Taylor szándékosan dolgozták át. Nem mintha nem lett volna kellőképpen fordulatos a befejezés az eredeti forgatókönyvben, Moore úgy döntött, hogy jobb, ha már most kiteregetik az összes kártyájukat. A jelek szerint bizonyos meglepetéseket csak a későbbi sorozatra tartogattak, ehelyett ezek most bekerültek a pilotba. Taylor arról is beszélt, hogy hogyan képzelték el a sorozatot, amennyiben a FOX felkéri őket a folytatásra. A Damages felépítéséhez hasonlóan előretekintésekkel tarkítanák a történetet, és azt mutatnák be, hogy hogyan jutunk el odáig. Feszült és izgalmas thrillert terveztek, egy „suspense” darabot, ami érdekes újdonság a sci-fi környezetben. Kapnánk mellé egy jó adag humort, drámát, és ahogy az alábbi sneak peekekből látjuk, remek alakításokat, izgalmas rendezést és változatos zenét egyaránt. Nagy kár lenne érte.

]]>