A Galaktika sorozatban megjelent William Gibson A holnap tegnapja című regénye. A regény a kiberpunk emblematikus szerzőjének Híd-trilógiájába tartozik, és 2370 forintos áron már kapható a könyvesboltokban.Ajánló: Bár Colin Laney egy papírdobozban él, hatalmában áll megváltoztatni a világot. Hála egy fiatal korában szedett kísérleti gyógyszernek, képes meglátni a bolygót átfogó komputeres hálózat gigászi adatfolyamainak csomópontjait. Ezek a csomópontok a történelem olyan ritka, de jelentős eseményei, melyek örökre megváltoztatják a társadalmat, noha megtörténésükkor erre senki nem számít. Colin nem biztos benne, mi fog történni, amikor a világ elér a következő csomóponthoz, de tudja, valami nagy durranás lesz. és azt is tudja, hogy a San Franciscó-i Bay Bridge-en fog bekövetkezni, amely egyfajta Soho-szerű nyomornegyedként funkcionál, mióta egy földrengés a közlekedés számára járhatatlanná tette. Segítőtársaiból Colin csapatot szervez, és akcióba lendül, mert birtokában van a kulcsnak, mely megakadályozhatja, hogy egy milliárdos a csomópontot követően átvegye az uralmat az egész világ fölött. A szerzőről William Gibson, az 1980-as évek kiberpunk mozgalmának emblematikus figurája születését tekintve ugyan amerikai, azonban immár csaknem negyven esztendeje Kanadában él. Annak idején a vietnami háború elleni tiltakozásként vándorolt ki, és Ázsia azóta is fontos helyet foglal el gondolatvilágában. Első elbeszélése, az ?Egy hologramrózsa szilánkjai? 1977-ben jelent meg, de az igazi áttörésre még csaknem egy évtizedet kellett várnia. Ekkor került ugyanis a boltokba Neurománc című regénye, amely világszerte ismertté tette a nevét. Kitalált világát már korábbi novelláiban (?Izzó króm?, ?Johnny, a kacattár?) építgetni kezdte, majd két további kötetben (Számláló nullára, Mona Lisa Overdrive) folytatta kidolgozását. E trilógia sikerét nehéz lett volna bármi hasonlóval megismételni, ezért új utakat keresett. Bruce Sterlinggel közösen, megírta A gépezet című regényét (amelyet kiadónk 2005 novemberében jelentetett meg), amelyben ugyan még mindig fontos szerepet játszik a számítástechnika, de cselekménye egy alternatív múltban játszódik. Mire az irodalmároknak sikerült besorolni a könyvet ő megteremtve egy új fogalmat, a steampunk kategóriáját ?, Gibson már ismét a jövőben kóborolt: dolgozni kezdett a Híd-trilógián. Ennek kötetei, a Virtuálfény, az Idoru és A holnap tegnapja egy sokkal közelebbre, szinte csak ?percekre? lép előre, a mai technológiai tendenciák logikus folytatását keresve.
William Gibson: A holnap tegnapja
Eredeti cím: All? Tomorrow?s Parties
Sorozat: Galaktika Fantasztikus Könyvek 179.
Oldalszám: 300
ISBN: 963 86936 2 2
Bruttó fogyasztói ár: 2370- Ft]]>