Öt éves az Agave könyvkiadó. Az elmúlt öt év alatt 99 könyvet jelentettek meg, a századik kötettel minden olvasójuknak kedveskedni szeretnének. Ebben 14 novella található az Agave mostani és jövőbeni szerzőitől. Ez az egyedülálló antológia a szülinapos Agave ajándéka minden olvasónknak. Várható megjelenés: 2008. március 19.
A könyv születéséről:
Hadd meséljük el röviden a könyv keletkezését. Tavaly ?sszel, többszöri számolás és átszámolás után azt láttuk, hogy a 100. könyvünk majdnem pontosan az 5. születésnapunkra esik. Az ötlet szinte adta magát: csináljunk egy antológiát. Összeállítottuk a névsort, megírtuk a kísérőlevelet, aztán szétküldtük a felkéréseket, és vártunk. Ray Bradbury az első közt volt, aki visszajelzett. A „Bradbury-levél” különös helyzetet teremtett. Azt írta ugyanis, hogy ő a maga részéről annyira szimpatikusnak tartja az ötletünket, hogy ingyen rendelkezésünkre bocsátja a novellát – amennyiben mindenki más így tesz. És mindenki más így tett. A névsor mégis rövidnek tűnhet, ám ennek meglehetősen prózai az oka: a hiányzó szerzők jó része nem ír novellákat, így nem is tudtunk válogatni tőlük; vagy ha mégis ír, akkor azt már régen megjelentettük magyarul. A névsor korántsem teljes, de bízunk benne, hogy mindenki talál benne kedvére valót. Ezek a novellák egyetlen általunk gondozott könyvben sem jelentek meg eddig, és nem is fognak megjelenni. Ezzel szeretnénk különlegessé tenni úgy az alkalmat, mint a könyvet.
]]>