A Gold Book könyvkiadó 2005 karácsonyára megjelentette Lewis Perdue-nak azt a könyvét, amire hivatkozva az író 2005 elején beperelte Dan Brown-t azzal, hogy a Da Vinci-kód plagizáció szüleménye. A regény címe: A Da Vinci-örökség.

A bíróság ugyan augusztusban elutasította a keresetet és a 150 millió dolláros kártérítési igényt, ám most az olvasók maguk dönthetik el, igaza volt-e Lewis Perdue-nak.
Tartalom: A Da Vinci-kódex Leonardo eredeti munkáinak felbecsülhetetlen értékű gyűjteménye – vagy mégsem? Amikor Vance Erikson olajkutató mérnök – s a világ egyik legelismertebb Da Vinci-szakértője – felfedezi, hogy a kódex több lapja is hamisítvány, kezdetét veszi az eredeti dokumentumok lázas keresése, amely során döbbenetes titkok tárulnak fel.

{mosimage}A Da Vinci-kódex Leonardo eredeti munkáinak felbecsülhetetlen értékű gyűjteménye – vagy mégsem? Amikor Vance Erikson olajkutató mérnök – s a világ egyik legelismertebb Da Vinci-szakértője – felfedezi, hogy a kódex több lapja is hamisítvány, kezdetét veszi az eredeti dokumentumok lázas keresése, amely során döbbenetes titkok tárulnak fel.
Ám nem Erikson az egyetlen, aki a hiányzó oldalakat keresi. A tudós hamarosan ráébred, hogy egy olyan gyilkos összeesküvés céltáblája lett, amely egészen a kereszténység hajnaláig nyúlik vissza. A Da Vinci-kódex ugyanis több mint egy ritka és értékes dokumentum: ez rejti egyben a kulcsot egy régóta elveszett, rettenetes horderejű felfedezéshez. Immár nem csupán Erikson élete, de maga az emberiség jövője forog kockán. A végső hatalom lesz jutalma annak, akinek birtokába jut…

Részlet az író blogjából:
„2003 tavaszán (márciusban vagy áprilisban) kezdtek el érkezni olvasóimtól az e-mailek, melyekben azon véleményüknek adtak hangot, hogy A DA VINCI-KÓD az én művemet plagizálja. Mivel az e-mailek egyre csak jöttek, végül elolvastam a könyvet, és megdöbbentem a hasonlóságokon. Ekkor írtam egy a legkevésbé sem fenyegető hang­vételű magánlevelet a kiadónak, melyben tájékoztatást kértem az ügyről…
Az egész kellemetlen ügy során SOHA nem követeltem kártérítést. Mindvégig beértem volna azzal, hogy elismerjék, művem egyes motívumai felhasználásra kerültek A DA VINCI-KÓD-ban.

Egyértelmű, hogy a kiadó döntött úgy, hogy ebből per és nyilvános vita legyen.”



Oldalszám: 400
Ára: 1999 Ft.

]]>