Kiss József Könyvkiadó gondozásában Judy Allen: Fantasy enciklopédia című munkája, Gálvölgyi Judit fordításában. Az angol Kingfisher Publications kiadónál 2005-ben jelent meg ez a közkedvelt témát feldolgozó, rendkívül gazdagon illusztrált kötet. Jelen kiadása több európai országgal egy időben született. Elsősorban ifjú olvasóknak szánja a szerző, de a fantasy irodalom felnőtt kedvelői, vagy a scifi rajongok, de akár a mesék, legendák hívei is várhatóan szívesen és érdeklődéssel fogadják. A Fantasy enciklopédia gazdagon illusztrált színpompás bevezető a varázsmesék, a folklór és a mitológia mesebeli lényeinek, varázslatos teremtményeinek, mitikus szörnyeinek világába.

Az apró nép, a tündék, a sárkányok, a manók mellett a boszorkányság eszközei, a varázslás tárgyai, a hiedelmek rejtélyes lényei mind-mind felbukkannak a kötet lapjain.

A fantázia világának lakóit, jelenségeit, tárgyait a Föld minden tájáról gyűjtötte egybe a szerző. Az olvasó megtudhatja például, hogy az afrikai tokoloshi gyereket még parancsra sem bántalmaz, hogy az északi sarkkörön élő uldra átalussza a nyarat, az észak-amerikai Bokwus a lelkekre vadászik, a walesi Gwydion tudós varázsló, istenek hírvivője, az új-zélandi, maori Patu-Paiarehe szereti a zenét és a táncot.

A kötet majd’ minden oldalán néhány könyv és film címe segíti a további tájékozódást, felsorolva műveket, amelyekben szerepet játszanak az ismertetett lények, mint a Szörnyecskékben a gremlinek, az Eragonban a sárkányok, vagy tárgyak, mint A gyűrűk urában a hatalom gyűrűi.

Jonathan Stroud, a Bartimaeus trilógia írójának előszavából idézve kívánjuk: „Legyen ez a könyv az ön útmutatója – a kulcs titkaikhoz. Nyissa ki bármelyik oldalnál, és talál valamit, ami elbűvöli. Leírja fantasy árnyszerű, iszamós lakóit, és megsúgja, hol lelheti fel őket; mi több, megadja a velük való küzdelem szabályait is – ezüstgolyó meg minden.

Ez a rendkívüli enciklopédia kapu egy másik világba. Lépjen át rajta, és ámuljon!”

Judy Allen

Fantasy enciklopédia

Fordította: Gálvölgyi Judit

ISBN: 9638550074

215×275 mm, keménytáblás, 144 oldal, több mint 400 kép, fotó illusztrációval, 4480 Ft

Megrendelhetõ: Kiss József Könyvkiadó, 1114 Budapest, Hamzsabégi út 31. Telefon/fax: 466-0703

SZEPTEMBER 20-ÁTÓL KERESSE A KÖNYVESBOLTOKBAN!


]]>