Nem tagadom: Madarász Isti rendező munkáit és interjúit évek óta figyelem, mert tetszik, amit csinál. Most egy időutazós filmmel jelentkezett a mozikban, aminek az ötletét már régóta dédelgette, és a régóta, az van bizony egy évtized is. Az időutazós filmekben az a jó, hogy ha ravaszul forgatják a dolgokat, nem kerülnek sokba, viszont a történet belső logikájára ezerszeresen is oda kell figyelni. A Hurok sztorija Anna bejelentésével indul: elmondja Ádámnak, hogy gyermeket vár. Ádám kiakad, mert ők ketten éppen lenyúlni készülnek Dénes egy illegális drogszállítmányát, és ezután teljesen fel kellene szívódniuk, amibe ugye nehezen fér bele egy terhesség. Szó szót követ, Anna elmegy Ádám apjához, aki szülész-nőgyógyász, Ádám viszont elhatározza, hogy szerelem ide vagy oda, ő bizony egyedül fog lelépni a szerekkel. Anna azonban elvitte magával a két vonatjegyet, amit a férfinak gyorsan vissza kellene szereznie. A sztori ezen a ponton kanyarodik vissza önmagába, hogy egy időhurokban Ádám lássa meghalni Annát, aztán saját magát, mert Dénes rájön arra, hogy meg akarják lopni, és nem viseli túl jól a dolgot. Hogy a sorsát elkerülje, Ádámnak bizonyos pontokon máshogy kell döntenie, mint ahogy azt első pillanatban zsigerileg tenné. Kevés főszereplős film a Hurok, a színészek viszont mind nagyon jók. Száraz Dénes (Ádám), Martinovics Dorina (Anna), Anger Zsolt (Dénes), Hegedűs D. Géza (Ádám apja) hozzák az aprólékosan felépített, természetes karaktereket. A rendező biztos kézzel és szemmel vezette a színészeket, nincs egy pillanatnyi üresjárat sem. A sztori nem ül le, folyamatosan pörög, és emiatt aztán néha a kicsit túl kerek dialógusok is megbocsáthatók. [caption id="attachment_18543" align="alignleft" width="300"] Elől a rendező, Madarász Isti[/caption] Megbocsátható a film vége felé jelentkező egy-két logikai baki is, amiről spoilerezés nélkül nem nagyon lehet beszélni – így aztán csak annyit, hogy ezen bakik elkerülhetőek lettek volna, ha a rendező-író sci-fis énje egy kicsit felülírja a filmes énjét, tudniillik meglátásom szerint a „filmes megoldás” okozza a problémát. Ezzel együtt is, a Hurok egy élvezhető időutazós thriller, ahol rendben vannak a szereplők, helyszínek, képek, és a történet. Nincs kimondva, hogy hol játszódik, melyik városban, a feliratok angolok, sőt az Ádám, Anna, Dénes nevek is nemzetköziek. Ez a film nem magyar, a kijelentés jó értelmében; az SFportal olvasóinak egyszerűen muszáj elmenniük a moziba, és megnézni.]]>
A szerzőről
sheenard
Szélesi Sándor író, szerkesztő, forgatókönyvíró. Az Átjáró SF irodalmi magazin főszerkesztője volt, a Mysterious Universe sorozat egyik "szülőatyja", többszörös Zsoldos-díjas, 2007-ben az ESFS a legjobb SF írónak választotta. A kezdetek kezdetétől az SFportal szerkesztője.