Még idén megismerhetjük a történetet, hogy hogyan mentette meg Jonathan Archer, James T. Kirk és Jean-Luc Picard a galaxist egy vulcani tudós ámokfutásától.
A Mad Doc Software berkeiben már egy ideje folyik a fejlesztése a következő Star Trek-világra épülő játéknak, melyről csak nemrég rántották le a lepleta Game Informerben. A Star Trek Legacy-ban találkozhatunk az Enterprise, a The Original Series és a The Next Generation kapitányaival, amint erőiket egyesítve próbálják megmenteni a galaxist.
Az egyelőre félhivatalos történet szerint egy Sovak nevű vulcani tudós az Iconiaiak (egy 200.000 éve kihalt faj, a TNG: Contagion c. Epizódjában találkozhattunk hagyatékukkal) technológiáját felhasználva próbál egy logikára épülő utópiát létrehozni az idővonal újraformálásával. A terv kivitelezése közben azonban elkövet néhány hibát, többek közt nem szentel elég figyelmet a Borgnak, melynek végül iconiai borg drone-ok születése lesz a vége, és az irányítás kisiklik a vulcani kezei közül.
A Star Trek Legacy stratégiai játékként a hajó-hajó elleni csatákra koncentrál, melyeket rögzíthetünk is, és később visszajátszhatunk, vagy elküldhetünk másoknak, hogy egymás taktikáit tanulmányozzuk. Csillaghajóink az Armadaval ellentétben itt nem számítanak majd fogyóeszköznek, mindegyiket meg kell becsülni, hiszen nehezen lehet csak beszerezni őket. Egyben tartásuk fontos lesz a hadjárat során, így nem is biztos, hogy mindig bölcs döntés lesz egy új hajó beszerzése a régiek fejlesztése helyett.
A játék kezdetekor az NX-01 kapitányi székében találjuk magunkat, de a játékban akár négy egységet is irányíthatunk egyszerre. (Egy egység egy központi hajóból és két kisebb, védelmi járműből áll.) Új hajók vételezését, valamint a hajók fejlesztését az ún. Command Pointokkal ellentételezhetjük, melyeket a győztes csaták után kapunk.Ellenfeleink közt szerepelnek majd a három éra főbb ellenségei, úgymint klingonok, romulánok és a Borg.
Ahogy Ian Lane Davis, a korábban az Armada 2-n dolgozó ügyvezető igazgató megjegyezte, a hajóknak adott parancsokat széles skálán finomíthatjuk majd, például megadhatjuk nekik, hogy milyen szögből támadjanak meg egy Borg Kockát. Természetesen hagyatkozhatunk az MI-re is, hogy ő végezze el a támadás pontos kivitelezését, megkímélve minket a micro-managementtől.Hajóink MI-jét egyébként nem(csak) egy közös MI határozza majd meg. A fontosabb hajók (az Enterprise NX-01, az „eredeti” Enterprise és az Enterprise-D) különböző, kapitányukra jellemző MI-t kapnak majd, így például az NCC-1701-D olyan taktikával fog majd mozogni, mintha magaPicard irányítaná – természetesen a mi parancsainknak megfelelően.
Ami a grafikát illeti, Parker Davis producer (aki korábban a Star Trek: Bridge Commanderre is producerként ügyelt) elmondta, hogy a hajók kidolgozására rengeteg figyelmet fordítottak. A sérülések még a Bridge Commandernél is szebbek és részletesebbek lesznek.A játék nem csak PC-re, hanem X-Box 360-ra is megjelenik majd, így a Microsoft X-Box Live szolgáltatásának előfizetői is bekapcsolódhatnak majd a multiplayer csatákba. A hálózati részről egyelőre csak annyit tudni biztosan, hogy egyszerre maximum 8 játékos számára biztosít lehetőséget azonos csatában való részvételre, és hogy ekkor a játék minden hajója (nem csak föderációs, hanem a klingon, romulán és borg is) játszhatóvá válik. Ha ilyenkor is megmarad a lehetőség a négy egység irányítására, az közel száz hajót jelent egy ütközetben!
Pontos dátum a megjelenésről egyelőre nincs, csupán annyit tudni, hogy a Bethesda és a Mad Doc 2006 harmadik negyedévére tervezi. Az óhatatlanul is előforduló csúszásokat figyelembe véve ez még mindig azt jelenti, hogy a Star Trek Legacy idén már ott lehet a karácsonyfa alatt.
]]>