A szerző nem csak amerika, hanem világszerteismert, fantasyjairól csak úgy, mint paródiáiról. Ez a regény az utóbbi műfajegy remek példája. Inkább a lovagregény gúnyrajzának lehetne nevezni, mint atömegfantasyt kifigurázó könyvnek. Persze a két műfaj között sok az átfedés, deaz biztos, hogy ez a mű egy színvonalas műfaj színvonalas paródiája. Nézzünk bele egy nálunk sajnos kevéssé ismertremek szerző egyik paródiafolyamának második kötetébe.



Történetünk a 20. században kezdődik, amikorJim felesége mellett fekszik az ágyban, és furcsa érzése van, nem véletlenül:hamarosan sárkánnyá változik. Első gondolata felhívni az „accounting office”-t,akik közlik vele, hogy valami aktiválta benne a sárkányt. Ettől nem érzi magátsokkal okosabbnak. Mivel reggeli közben is időnként sárkánnyá változik, afelesége megelégeli a dolgot, és elküldi Carolinushoz, az egyetlenvarázshasználóhoz, aki elérte az AAA+ minősítést. Főhősünk, Jim eléggéracionális ember lévén nem tud túl sokat a mágiáról, így kénytelen elfogadni avarázsló ajánlatát, aki felajánlja, hogy tanoncává fogadja őt (persze csakszigorú megkötésekkel).


Ez után minden lesz, ami csak egylovagregényben szükséges.

Miközben az Encyclopedia Necromantick-bólpróbálja gyakorolni Jim az átalakulást, megérkezik egyik barátja Sir Brian, őhozza a hírt arról, hogy a franciák elrabolták az angol herceget és LordJimnek, mint főnemesnek kötelessége annyi emberrel, amennyivel csak tud résztvennie a harcokban. A három barát hamarosan a Smythe váráért folyó csatábantalálja magát, amit végül a hosszas taktikai egyeztetések ellenére is (Jimneknem sikerül tökéletesen felfognia a címeren látható szimbólumok jelentését)megnyernek. Nem sokkal ez után a barátok elindulnak Franciaország felé,kiszabadítani a herceget. Sir Giles csatlakozik hozzájuk, és együtt kelnek át acsatornán. Majd a herceg felkutatása a fő cél, de eközben sok bonyodalom ésvicces jelenet vár hőseinkre. Nekem személy szerint a kedvencem az a rész amitJim Melusine-nél tölt. A lány alkímiai kísérleteket végez, amiknek azeredményét kis versekben foglalja össze, és amiket Jim kémiai képletekkelkommentál.

Persze a herceg megtalálását nehezíti a gonoszvarázsló, Malvinne, aki a bonyodalom megoldódása után is megpróbálja megölnihőseinket. De a regény végére természetesen, mint minden lovagregényben, a jókelnyerik jutalmukat, Jim hazatér és megígéri nejének, hogy otthon is marad,persze hazudik, és a felesége is tudja, hogy hazudik, de akkor és ott jólhangzanak ezek a szavak.

Mindenkinek, aki szeretne egy jó kis angolkönyvet olvasni, szeretettel ajánlom, és remélem nem sokára már arról tehetünkközzé egy kis hírt, hogy a regény magyar kiadót is talált magának!


]]>