Az amerikai Cambridge-ben található Harvard-Smithsonian Asztrofizikai Központ (CFA) kutatói földönkívüli intelligens létformákat keresnek majd egy Ausztráliában épülő új rádióteleszkóp segítségével. A projekt 2008-ban indul el, a kutatási terület 30 fényév távolságban lesz a Földtől, és mintegy ezer naprendszert ölel át. A földönkívüli civilizációk nyomait kereső kutatások eddig abból az alapfeltevésből indultak, hogy más, intelligens fajok is keresik társaikat az űrben, ezért jeleket küldenek szét minden irányba. Nos, a mostani kutatás újszerűsége abban rejlik, hogy nem ilyen kiküldött jelek vagy üdvözlőüzenetek után kutat majd a CFA csapata, hanem „helyi” radar-, tévé- vagy rádiójeleket után. A CFA kutatói egy civilizáció működésében leginkább használatos, alacsonyabb frekvenciájú elektromágneses hullámokat keres majd 30 fényévnyi távolságban. Ehhez olyan rádióteleszkó kell, amely elég távol esik a lakott helyektől ahhoz, hogy elkerülje a legtöbb interferenciát. Az Ausztráliában épülő, alacsony frekvenciák "látására" alkalmas teleszkóp reményeik szerint alkalmas lesz erre a feladatra. A kutatók pontos elképzelését ma ismerheti meg a világ az Amerikai Csillagászati Társaság (AAS) által szervezett seattle-i konferencián.
]]>