Adam Sandler legújabb filmje egyvígjátékba ültetett erkölcsi tanmese,melyet előre kiszámított sablonelemek egymásbafűzésével alkotott meg Frank Coraci rendező. Hogy afilm mégis nézhető és kellemes kikapcsolódástkínál, annak a főszereplő Sandler játékántúl még egy oka van: a jó poénok.


A Távkapcscímű film főszereplője egy elfoglalt építész,Michael Newman (Adam Sandler), aki, hogy megteremtse a családjánaka jobb életet, állandóan dolgozik. A munkaazonban fölé nő, és elfelejti, hogy a családjafontosabb nála. Mivel a családi feszültségetegy adott pillanatban a háztartás tucatnyitávirányítója is fokozza, a dühödtNewman elrohan egy áruházba egy univerzálistávkapcsolót venni, amit meg is kap egy Morty nevűembertől (Christopher Walken).

Csakhogy Mortynak mást jelent azuniverzális szó, és a főhősnek egy olyantávirányítót ad át, amivel az azegész életet irányíthatja. A kutyalehalkítható, a rossz pillanatok áttekerhetők,az emberek kimerevíthetők. Newman élvezi az újlehetőségeket, egészen addig, míg a távirányítóegyre automatikusabban nem kezd működni. A történettúllép a jelenen és a vége a jövőbenyúlik át, így kapunk egy kis ízelítőta 2020-as és 2030-as évekből is.

Adam Sandler egymaga is elvinnéa filmet a hátán: a nagyra nőtt gyerek szerepétkell játszania, aki egyébként tehetségesépítész és apának is jófej, csak a sok munka összeroppantja. A hírek szerintSandler maga is hozzátett a forgatókönyvhözpoén szintjén, amit el is hihetünk, de ha mégsemígy volt, a szövegek akkor is a helyükönvannak. Néha egy-egy beszólás szemétkedő,mások meg verik a Dumb és Dumber primitívpoénjait, de még ezek is beleférnek a filmbe.


A filmhez a főszereplő mellett igazánremek szereplőgárdát szedett össze Frank Coraci:láthatjuk Christopher Walkent, David Hasselhoffot, KateBeckinsale-t és Sean Astint. Nem lehet a játékukrapanasz, tökéletesen adják a szerepüket,legyen az kissé misztikus, szeretetteljes vagy teljesenlökött. David Hasselhoffra rászabták anagydumás, ezermosolyú, felszínes főnökszerepét.

A film jövőt illető képivilága is könnyedén elfogadható, a maszkokpedig tökéletesek, amiért Rick Bakert illetidícséret. Sandler feltünésekor 17 éveskamaszt játszik, majd a filmben lassan megöregszik(egyszer 130 kilós), s nem csak ő, de életénekszereplői is több arcukat kell mutassák. Hogy a maszkosnak nemkönnyű a feladata, ahhoz elég felidézni a Vissza ajövőbe 3. részének öregjeit, amitől nekemmindig a hideg futkározik a hátamon. A Távkapcsbansemmi kivetnivaló nem lehet a maszkokat – öregítettés fiatalított kiadás – illetően.



A mozi egyetlen problémájaa hollywoodi sablonokhoz való igazodás, habár habelegondolunk az amerikai álomgyárat éppen aztette naggyá, hogy megtalálta a szórakoztatásmegfelelő receptjét. Nos, a Távkapcs nem akarjamegváltani a világot, illetve Frank Coraci rendezőnekesze ágában sem volt művészfilmet készíteni.A film végeredményben egy remek kikapcsolódástígérő filmvígjáték, amelymiközben pörög, annyira nem igényli agondolkodást, hogy a legeslegvégén a nevetéselhalása utan tisztán megmarad egy direkt üzenet:a család az életben a legfontosabb.

]]>