Urban Legend

Budapest egyik szűk, egyirányú sikátor-utcája. Jobboldalt autók

parkolnak, baloldalt megállni tilos táblák nagy mennyiségben. Érthető is,

hogy nem lehet megállni baloldalt, hiszen így is alig két méter széles az

úttest, a járda is van vagy ötven centi, garázsbehajtók mindenhol, szóval

nem kell magyarázni. Fekete színű fekete ablakú BMW felbukkan, majd megáll

baloldalt, járdán marad 25 centi, az úton max. egy Trabant fér el

normálisan. Kiszáll a kocsiból négy izmoskövér tar baromállat, biztos

ismered a fajtáját. Kocsik centizgetve araszolnak el a szabadon hagyott

szűk helyen. Egyszer csak érkezik egy szebb napokat látott, terepgumis,

rozsdás, ponyvás Ifa, persze vagy fél méter kéne még, hogy elférjen…

Dudál egy rövidet, majd vár. Nem történik semmi. Dudál hosszabbat, vár,

semmi. Dudál több hosszút, semmit. Közben már két kocsi áll mögötte

dudálnak azok is. Kisvártatva szirénázva érkezik egy mentő, persze az is

bejött a csőbe, meg kell állnia. A mentő után még három autó,

visszafordulni se tud, meg hát amúgy is egyirányú. A mentő sorfőrje

előresiet, szólna az Ifáshoz, de látja, hogy a helyzet reménytelen.

Indulna vissza a mentőhöz, de ekkor kihajol az ablakon az Ifa sofőrje, és

így szól a mentőshöz: Várjon kolléga, mindjárt megoldjuk ezt a kis

kellemetlenséget. Majd sebességbe rakja a járgányt, és nekiküldi a

húszmillás, EU rendszámos

(új) BMW-nek. Mivel a BMW elfordul, ezért kicsit még kapcsolgat

 hátramenetbe-előremenetbe, és jól eldolgozza a BMW-t a házfallal, az

keskenyebb lesz vagy fél méterrel, és ripityára törik, a jelenlévő néhány

járókelők egynémelyike szörnyülködve nézi a jelenetet, de a töbségük

drukkol az Ifásnak, sőt elhangzik egy-két, "még egy kicsit a hátulját",

"még nyomd egy kicsit jobbra" és hasonló bekiábálás is. Egy nénike, akinek

a kocsi és a fal közötti 25 centis helyen vezett volna át az útja arcán

kaján mosollyal lelkesen drukkol és csápol, örül magának. Félperces gyúrás

után szabad az út, indulna is, de ekkor a zajra kirohan az épületből a

négy baromállat – érdekes a dudálást, meg a szirénát nem hallották, biztos

szelektív hallásuk van, mint ahogy az anyukák is csak a saját gyerekük

sírására ébrednek fel, a többiekére nem. Szóval feltépi az egyik

baromállat az Ifa ajtaját, mire két nálánál testesebb gumicsizmás tahóval

néz  szembe. Hohó, ehhez kevés leszek egyedül, kellenek a többiek is,

így míg a többiek érkezéséig elordít egy "ezért kigolyózlakk te geci

köcsög!"-öt. Azonban a másik három nem jön segítségére csak meredten néz

hátrafelé. Ugyanis időközben a teherautó oldalsó ponyvája mintegy magától

 felhajtódott, és onnan kb. tíz a sofőrhöz és utasához hasonló testes és

kocsmai verekedésekben jártas, ólmosbottal, csövekkel, bicskával

felszerelkezett tahó lép ki, ráadásul van köztük néhány etnikumi is,

csuszapengével, zsilettpengés gyűrűvel, miegymás. Az egyikük ügyesen egy

mozdulattal lekapja az Ifa rendszámát. A négy kopasz baromállat dühödten

nézi tehetetlenül, amint az egyik munkás visszamászik a platóra, majd

leugrik egy kb. húszkilós faltörő kalapáccsal, és kicsit kezelésbe veszi a

műszerfalat, meg a még épen marad részeket. Végezetül mindenki visszaszáll

a teherautóra, majd az Ifa-sofőr

kiszól: "Menny’ annyádba, hülye f@sz, a sóhivatalba tegyél panaszt,

kopasz!". A járókelők egyöntetűen ujjonganak, a teherautó elhajtása után

azonban gyorsan elszélednek. A mentő is mehet az útjára. A BMW-t tíz

perccel később egy autómentő viszi el, rendőr érdekes módon nem érkezik

egyáltalán. Talán a kábszer miatt a kesztyűtartóban, vagy "szürke" az

autó? A pletyka szerint egy hétig nem állt meg senki abban az utcában bal

oldalt, de azóta egy sötétített üveges merci játssza ugyanezt a játékot,

három kopasz állattal. Várjuk az Ifát. Ha valaki ismeri az említett Ifás

csapatot, szóljon nekik!

]]>