Urban Legend
Budapest egyik szűk, egyirányú sikátor-utcája. Jobboldalt autók
parkolnak, baloldalt megállni tilos táblák nagy mennyiségben. Érthető is,
hogy nem lehet megállni baloldalt, hiszen így is alig két méter széles az
úttest, a járda is van vagy ötven centi, garázsbehajtók mindenhol, szóval
nem kell magyarázni. Fekete színű fekete ablakú BMW felbukkan, majd megáll
baloldalt, járdán marad 25 centi, az úton max. egy Trabant fér el
normálisan. Kiszáll a kocsiból négy izmoskövér tar baromállat, biztos
ismered a fajtáját. Kocsik centizgetve araszolnak el a szabadon hagyott
szűk helyen. Egyszer csak érkezik egy szebb napokat látott, terepgumis,
rozsdás, ponyvás Ifa, persze vagy fél méter kéne még, hogy elférjen…
Dudál egy rövidet, majd vár. Nem történik semmi. Dudál hosszabbat, vár,
semmi. Dudál több hosszút, semmit. Közben már két kocsi áll mögötte
dudálnak azok is. Kisvártatva szirénázva érkezik egy mentő, persze az is
bejött a csőbe, meg kell állnia. A mentő után még három autó,
visszafordulni se tud, meg hát amúgy is egyirányú. A mentő sorfőrje
előresiet, szólna az Ifáshoz, de látja, hogy a helyzet reménytelen.
Indulna vissza a mentőhöz, de ekkor kihajol az ablakon az Ifa sofőrje, és
így szól a mentőshöz: Várjon kolléga, mindjárt megoldjuk ezt a kis
kellemetlenséget. Majd sebességbe rakja a járgányt, és nekiküldi a
húszmillás, EU rendszámos
(új) BMW-nek. Mivel a BMW elfordul, ezért kicsit még kapcsolgat
hátramenetbe-előremenetbe, és jól eldolgozza a BMW-t a házfallal, az
keskenyebb lesz vagy fél méterrel, és ripityára törik, a jelenlévő néhány
járókelők egynémelyike szörnyülködve nézi a jelenetet, de a töbségük
drukkol az Ifásnak, sőt elhangzik egy-két, "még egy kicsit a hátulját",
"még nyomd egy kicsit jobbra" és hasonló bekiábálás is. Egy nénike, akinek
a kocsi és a fal közötti 25 centis helyen vezett volna át az útja arcán
kaján mosollyal lelkesen drukkol és csápol, örül magának. Félperces gyúrás
után szabad az út, indulna is, de ekkor a zajra kirohan az épületből a
négy baromállat – érdekes a dudálást, meg a szirénát nem hallották, biztos
szelektív hallásuk van, mint ahogy az anyukák is csak a saját gyerekük
sírására ébrednek fel, a többiekére nem. Szóval feltépi az egyik
baromállat az Ifa ajtaját, mire két nálánál testesebb gumicsizmás tahóval
néz szembe. Hohó, ehhez kevés leszek egyedül, kellenek a többiek is,
így míg a többiek érkezéséig elordít egy "ezért kigolyózlakk te geci
köcsög!"-öt. Azonban a másik három nem jön segítségére csak meredten néz
hátrafelé. Ugyanis időközben a teherautó oldalsó ponyvája mintegy magától
felhajtódott, és onnan kb. tíz a sofőrhöz és utasához hasonló testes és
kocsmai verekedésekben jártas, ólmosbottal, csövekkel, bicskával
felszerelkezett tahó lép ki, ráadásul van köztük néhány etnikumi is,
csuszapengével, zsilettpengés gyűrűvel, miegymás. Az egyikük ügyesen egy
mozdulattal lekapja az Ifa rendszámát. A négy kopasz baromállat dühödten
nézi tehetetlenül, amint az egyik munkás visszamászik a platóra, majd
leugrik egy kb. húszkilós faltörő kalapáccsal, és kicsit kezelésbe veszi a
műszerfalat, meg a még épen marad részeket. Végezetül mindenki visszaszáll
a teherautóra, majd az Ifa-sofőr
kiszól: "Menny’ annyádba, hülye f@sz, a sóhivatalba tegyél panaszt,
kopasz!". A járókelők egyöntetűen ujjonganak, a teherautó elhajtása után
azonban gyorsan elszélednek. A mentő is mehet az útjára. A BMW-t tíz
perccel később egy autómentő viszi el, rendőr érdekes módon nem érkezik
egyáltalán. Talán a kábszer miatt a kesztyűtartóban, vagy "szürke" az
autó? A pletyka szerint egy hétig nem állt meg senki abban az utcában bal
oldalt, de azóta egy sötétített üveges merci játssza ugyanezt a játékot,
három kopasz állattal. Várjuk az Ifát. Ha valaki ismeri az említett Ifás
csapatot, szóljon nekik!
]]>