A 2011 január 28-án PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra érkező Dead Space 2-vel a fejlesztők elsődleges célja, hogy egy még félelmetesebb játékot tegyenek le az asztalra. E cél érdekében egyrészt megduplázták a szörnyfajták számát, másrészt elhelyeztek néhány „nyugis” szakaszt, melyben nem lesz más dolgunk, mint a szörnyek hordáját irtani. Ezeket természetesen a megszokott lehetetlen küldetések és az epikus boss harcok kötik össze.
Find more videos like this on SFport.net
A játéktér is megnő, hiszen bár a Sprawl kezdetben csak egy kis létesítmény volt, az elmúlt hatvan év során hatalmas űrállomás lett belőle, mely egymillió embernek ad otthont. Ez természetesen jóval nagyobb pályákat, és jóval több nekrót jelent. Ráadásul, ahogy az előző részben az Ishimura, úgy a Sprawl is megsínyli a nekromorfok támadását. Szóval ezúttal is lesznek olyan szakaszok, ahol meghibásodott ajtókat kell lefagyasztanunk, akadályokat kell arrébb lebegtetnünk, vagy súlytalanságban kell elérnünk egy elérhetetlen helyet. Azonban ezúttal már nem csak tehetetlenül sodródunk majd A-ból B-be, hanem a fegyverünkkel módosíthatjuk repülési irányunkat. Isaacnek amúgy is sokkal többször kell majd a mérnöki képességeit használni, ami több fejtörőt fog jelenteni. A készítők ezzel akarják hangsúlyozni, hogy hősünk továbbra is csak egyszerű mérnök és nem katona. Újdonság mégis akad vele kapcsolatban: végre megszólal. Az első részben ugye egy árva mukkot sem szólt, és az arcát is csak a játék végén pillanthattuk meg. Ezúttal Isaac beszél, és az arcát is többet láthatjuk majd, melyről az érzelmek népes skálája fog visszatükröződni, elvégre kissé megbomlott az elméje, és újra abba a rémálomba csöppent, amit három éve próbál elfelejteni.
Find more videos like this on SFport.net
A legnagyobb újdonság mindenképpen a multiplayer lehetőség lesz, melyben két négy fős csapatban (Sprawl biztonsági tisztek és nekromorfok) ütközhetnek meg a vállalkozó szellemű játékosok. A multit leginkább a váratlan támadásokra és a csapatmunkára élezték ki, és nagy szerepet fognak játszani az egyszemélyes játék alatt megtanult képességek. Lefordítva: a nekrok bárhol bármikor lecsaphatnak majd ellenfeleikre, míg a biztonságiak jó, ha tökélyre fejlesztik a sztázis és a kinézis képességek használatát. És természetesen mindkét csoportnak a csapatmunkára kell építenie. A biztonságiak a képességeik mellett természetesen megkapják a már a Dead Space 1-ben is használt fegyvereket. A nekromorfok csapata pedig négy különböző lényből épülhet fel: lurker (csápos hátú kisbabák), pack (nagy karmú kiskölykök), purker (szép nagy dögök) és a spitter (hasonlítanak a Dead Space 1-ben látott alap nekrokra). Az utolsó három a Dead Space 2 új szörnyei közé tartozik. Az ijesztgetős, csonkolós mókához öt térkép áll majd rendelkezésre, melyből eddig kettő ismert. Az Escape című pályán a biztonsági tiszteknek el kell jutnia a mentőkabinokhoz. Persze ezzel még nincs vége, a kabinokat fel is kell tölteni, hogy elmenekülhessenek. A Titan Minesban a biztonságiaknak meg kell találnia három shockpoint bombát, majd azokat a generátorhoz kell vinniük, ahol még meg is kell védeniük, míg a bombák élesítik magukat. Ezután nyílik meg az út a végső nagy összecsapás felé.
Find more videos like this on SFport.net
Természetesen ez az epizód sem ússza meg az animációs filmet, a képregényt és kiegészítő játékot. A Dead Space: Aftermath című DVD-re készülő animációs filmet a Starz/Film Roman készíti el, és az Aegis VII utóéletéről fog szólni. A történet szerint miután a kihasított szikladarab lezuhant a bolygóra, a kormány civil kutatókat küld a kolónia romjaihoz, hátha találnak egy tervrajzot a jelölőoszlopról. Természetesen a kolónia romjai alól hamar előmásznak a jó öreg nekrók. A film januárban érkezik majd. Christopher Judge – aki a Stargate SG-1-ban és az Atlantisban Teal’cet játszotta – fogja szinkronizálni a főszereplőt. A képregény, melynek címe Dead Space: Salvage, kicsit előbb, decemberben jelenik meg a tengerentúlon. Ebben a történetben egy hulladékgyűjtő csapat, a Magpies rátalál a gazdátlanul sodródó USG Ishimurára. A csapat átszáll a hajóra, ahol hamar kiderül, hogy nem olyan gazdátlan, mint ahogy az elsőre hitték. Az Ishimurát ugyanis teljesen birtokba vették a nekromorfok, ráadásul katonák is érkeznek, akik rá szeretnék tenni a kezüket a roncsra, és nem akarnak tanúkat. A képregényt Christopher Shy rajzolja.
Find more videos like this on SFport.net
Dead Space: Ignition című képregénystílusú árkád játék, mely a Dead Space 2 előzményeit meséli el, már megjelent Xboxra. Letölthető az Xbox Live-ról. A történetben a Sprawl katasztrófáját meséli el, mielőtt Isaac képbe kerülne. Ami a gyűjtői kiadást illeti, az igazán ínycsiklandozó lesz. A játék zenéit tartalmazó CD, a DLC-k letöltésére feljogosító token és a képeskönyv mellett Isaac fő fegyverét, egy plazma vágó pisztolyt is elrejtenek majd a dobozban. Persze az kérdéses, hogy mennyibe fog kerülni és egyáltalán, hazánkban kapni lehet-e januárban a limitált kiadványt.
Find more photos like this on SFport.net
]]>