A Galaktika magazin áprilisi számában folytatódik az izraeli Lavie Tidhar folytatásos kisregénye, a „Héberpunk”. Ez az igazi kuriózumnak számító írás a héber misztikumot ötvözi a 20. század első felének népszerű noir krimijeivel. A lap rövid életrajzzal és novellával köszönti a hazánkba látogató Robert J. Sawyert, a FLASHFORWARD sztárszerzőjét, akinek itt-tartózkodásához időzítve jelenik meg új regénye is magyarul, a LÉLEKHULLÁM. A hónap központi tudományos témája a rabszolgaság, a jelenség történetével és új formáival egyaránt foglalkoznak cikkek. A filmrovat is ehhez kapcsolódik, az új „Majmok bolygója”-film kapcsán. Toochee novellája, a „Van kapás?” egy nem mindennapi kapcsolat-fel-nem-vételről számol be az idegen látogatókkal, míg Antal József vénuszlakói a hatalmi erővonalak átrendezésére készülnek a Naprendszerben. Eugie Foster Nebula-díjas írása egy álarcviselő társadalmat mutat be. A nemrég elhunyt Ion Hobanáról is novellával emlékezik meg a lap. Pap Viola elbeszélése, „Az üres fájl” egy bestsellerszerző hányattatásait meséli el, míg a havi retro Arthur C. Clarke-tól a hosszú élet egyik lehetséges titkát ismerteti. Az interjú Anger Zsolt Jászai Mari-díjas színművészt és rendezőt szólaltatja meg, ez utóbbi minőségében, a Bárka Színház új Bradbury-adaptációja kapcsán. A játékrovat a „Beyond Good & Evil” fölturbózott változatát mutatja be, az Intelligens dizájn különleges órákat ajánl, a tudományos hírek között pedig olvasható még cikk egy magyar Mercedes koncepcióautóról és egy motoros gördeszkáról. A Galaktika 253. számát keresse az újságárusoknál vagy a Galaktika boltban!