Immáron két éve jelent meg a Crysis 2, ami megdöbbentően jóra sikeredett mind a kritikusok (átlag 80% körüli értékeléseket kapott), mind a játékosok körében (kb.: 7 millió eladott példány). A Cryteknél remekül megtalálták, hogy hol kell egyszerűsíteni, hol kell bővíteni, így végeredményben megkaptuk a 2011-es év egyik legjobb FPS-ét. Persze volt hibája a játéknak, például a sorozat története egy tapodtat sem haladt előre, ez eléggé zavaró volt, ahogy az is, hogy az elődöket szóra sem méltatta, pedig szerintem többünket érdekelte volna, hogy hogy szolgál az egészsége Nomádnak, Pszichovak, vagy megoldotta-e már a globális felmelegedés problémáját a sziget lefagyasztása. Szóval a jövő hó végén érkezik a trilógia befejező része, nézzük mit tudni eddig róla: A történet Kezdjük a történettel, amely 2047-ben játszódik (tehát több mint húsz évvel a második rész után vagyunk) és a világuralmi célokat dédelgető CELL (mindig ezek a gonosz vállalatok) egy nanokupolával vette körül New Yorkot és még néhány űrlényekkel fertőzött nagyvárost. Az ok a lakosság kint tartása (ehhez semmi kétség sem férhet), és az idegenek kiirtása. No de – tehetjük fel a kérdést – nem lenne ennek egyszerűbb módja is? Próféta – aki immár teljesen egyesült Alcatrazzal és a ruhával – szintén nem szavazza meg a bizalmat a társaságnak (ami valahol érthető is, miután oly goromba módon végigüldözték a második epizódon a „gazdatestét”), hanem tiszteletét teszi a Liberty kupola alatt, hogy egyfelől szabotálja mind a CELL, mind a CEPH megmaradt erőit, na meg kiderítse, mi célt is szolgál ez a kupola. Igen, ennyi az annyi. A második résszel ellentétben itt az író bácsi inkább csendben maradt, nem szaladt neki a legnagyobb riválisnak, olyan történetet említve, hogy azt még megemlegetjük. Erről még annyit, hogy időközben kijött a Crysis első része konzolokra is, szóval már ők is ismerik a teljes történetet. Ergo itt már lesznek utalások az elődre (Pszicho máris tiszteletét tette az egyik videóban). A stukkerek A második rész sokatmondó szlogenje az volt, hogy „légy a fegyver”, a harmadiké pedig az, hogy „légy a vadász”. A készítők nagyon elvitték ebbe az irányba a játékmenetet, hiszen Prófétának szál magában kell egy egész városnyi ellenséget kell likvidálnia, ami a legkönnyebb fokozaton mindenféle furfang nélkül is menne neki, de a nehezebbeken már tényleg vadásszá kell válnunk. Így kerül a képbe az emberi történelem talán legelterjedtebb fegyvere, az íj. Valószínűleg ez lesz a játék legérdekesebb újdonsága, hiszen ez a fegyver csendes, erős, többféle funkciójú nyilakat tehetünk bele, remekül néz ki (ez sem elhanyagolható szempont), de ami a legjobb az, hogy ez az egyetlen fegyver, amit ha álca módban „elsütünk”, nem válunk láthatóvá. Az egyetlen dolog, ami nyomra vezetheti a támadott felet, az a nyíl röppályáját mutató kis füstcsík, ami pár pillanatig látható a levegőben. Egyjátékos kampányban nélkülözhetetlen társunk lesz mindvégig, de többjátékos módú szereplése (leszámítva a Hunter módot) erősen kérdéses, hiszen az előbbi tulajdonságai ideális camper fegyverré teszi, ami viszont gyönyörűen el tudja rontani a játékélményt a rendes játékra vágyóknak. A másik nagy hangsúlyt kapott stukker az a Typhoon. Ez egy brutális valami lesz. A helikopterekre szerelt golyószórókéval vetekszik a tűzgyorsasága, de mérete csak egy kézifegyveré. A nevére méltán rászolgált. Ha ráfekszünk a tűzgombra, ott bizony alien alienen nem marad. Az egyetlen hátulütője, hogy – magától értetődően – elég komolyat ránt, és csak úgy zabálja a lőszert. A többjátékos módban elég kérdéses fegyver lesz ez is. Néhány CEPH fegyvert is bemutattak a videókban, köztük egy lángszórót, amit az egyik lényről kell letépnünk, a nehézkes plasma ágyút, illetve a második részben már megismert lépegetőket, amiket bizony használatban is vehetünk. A második rész végén történt idegen-irtás következtében ugyanis az őket irányító lény elmúlott, de a szervetlen váz köszöni, jól van, így mi boldogan bepattanhatunk, az eltelt idő következtében növényekkel benőtt pingerbe. Multiplayer: Eddig két játékmódot harangoztak be nekünk, ami pedig a hunter és a crash site. A hunter mód hasonló ahhoz, amit Alien Versus Predatorban már láthattunk: két, permanensen álcázott és íjjal rendelkező nanoruhás kezd, tizennégy válogatott fegyverekkel megpakolt CELL katona ellen, akik a kimentésükre várnak. A játékmód pikantériája az, hogy ha egy CELL katona meghal, akkor nanoruhásként tér vissza. Az egyik csapatnak tehát az a célja, hogy likvidálja a CELL-eket, a másiknak pedig ki kell tartani az idő lejártáig. Ez jópofának tűnik, de ahhoz, hogy ne a nanoruhások nyerjenek mindig, valamiféle csapatmunka fog kelleni, ami sajnos elég ritka az egyszeri többjátékos meccseken. A másik a crash site mód, amivel már találkozhattunk az előző részben is: A CEPH-ek ledobnak valami eszközt, a csapatunknak pedig a közelében kell húzódni, hogy pörögjön a pontszámláló. Bizonyos idő után az eszköz felrobban, és ledobnak egy másikat. Ami változott az előző részhez képest, hogy arról a valamiről le lehet tépni egy páncéldarabot, amivel védekezhetünk a rosszmájú és irigy ellenségeink ellen. Illetve még újdonságként bekerül pályánként két CEPH pinger. Ezek – bár félelmetesnek tűnnek -, szerencsére az egyjátékos kampányhoz hasonlóan itt is el lehet pusztítani, méghozzá elég könnyen: csupán pár rakétával kell kifejeznünk nemtetszésünket irántuk, és már kötelességtudóan robbannak is fel. De persze nem muszáj ilyen végletes eszközökhöz folyamodni, ugyanis ha valaki fifikás, akkor felmászhat a tetejére, és a tulajától megszabadulva elfoglalhatja a masinát, és foganatosíthat néhány túlnépesedés elleni akciót. A második részben ez volt a legnépszerűbb játékmód, biztos ezúttal sem fog csalódást okozni. minimális és ajánlott gépigény: CPU: Intel Core2 Duo 2.4 Ghz (E6600) / AMD Athlon64 X2 2.7 Ghz (5200+) RAM: 2GB VGA: DirectX 11, 1Gb Video RAM / Nvidia GTS 450 / AMD Radeon HD5770 OS: Windows Vista, Windows 7 vagy 8 CPU: Intel Core i3-530 / AMD Phenom II X2 565 RAM: 4GB VGA: DirectX 11, 1GB Video RAM Nvidia GTX 560 / AMD Radeon HD5870 OS: Windows Vista, Windows 7 vagy 8 A gépigény elég borsos, ám néhány pletyka már felröppent, hogy a játék futni fog directX 10-es videokártyával is (alapból, vagy egy későbbi patch után. Nem tudni), de ezt még erősen illendő pletykaszinten kezelni. Február elején egyébként lehetőség lesz a többjátékos mód bétatesztelésére, legkésőbb ott ki fog derülni, hogy igaz-e a hír, vagy sem. Nos hát eddig ennyit tudni a játékról. A megjelenésig már csupán pár hét van (február 22.-én lesz az Európai premier), addig folytatódik a hét csoda sorozat, lesz egy publikus bétateszt, illetve feltehetőleg rákapcsol még a PR részleg is, hogy biztos ne feledkezzünk meg a játékról (pedig ez nem valószínű). Hogy mindezek után mi lesz? Nos, mint kiderült három részt nem tartottak elégnek a történet az elmesélésének, szóval jön egy Crysis 4, illetve más karattyolnak arról, hogy egy másik műfajú spinoff Crysis is érkezik majd. Az elmondásuk szerint nem akarják ezt a bő univerzumot parlagon hagyni. Nos, hogy mennyire bő az az univerzum, azt mindenki döntse el maga. Egy biztos: ha hasonló ütemben fog játszódni a történet ebben a „bő univerzumban”, akkor bizony még egy ötödik részt sem zárhatunk ki egészen. De vajon akarunk mi egy annyira elnyújtott történetet? ]]>