Goodreads szavazásán dönthettek arról az olvasók, hogy mely kategóriákban mi volt az idei év regénye – idén pedig az olvasók Andy Weir A marsi című regényét tartották a legjobbnak, több, mint harmincezer szavazatot kapott. Ezzel befutott és ismert szerzőket utasított maga mögé az elsőkönyves szerző, méghozzá elég jelentős arányban. A második helyezett John Scalzi Lock In című regénye például csaknem 15 000 szavazatot kapott, a Terry Pratchett és Stephen Baxter nevével fémjelzett The Long Mars az ötödik helyre került 9900 szavazattal, Orson Scott Card Earth Awakens című regénye pedig a 10. helyre került 6800 szavazattal. A James S.A. Corey név alatt futó The Expanse sorozat legutóbbi kötete, a Cibola Burn a 13. helyet szerezte meg, 2700 szavazattal. A marsit eredetileg 2012-ben adta ki magánkiadásban Andy Weir, a terjesztési jogokat végül a Crown vette meg és idén újra kiadta a kötetet. Weir apja részecskefizikus, ő maga pedig számítástechnikával foglalkozik. A regényt 2009-ben kezdte el írni, és igyekezett mindent realisztikusan, a létező technológiai lehetőségekre építkezve kitalálni. A történetet végül első körben epizódonként tette közzé a weboldalán, ahol ingyenesen volt olvasható, később pedig az olvasók nyomására egy Kindle verziót is elkészített belőle, melyet 99 centért lehetett megvásárolni az Amazontól. Három hónap alatt 35.000 példány fogyott a regényből ilyen formában, amivel felkeltette a legnagyobb kiadók figyelmét is. Na meg a mozistúdiókat se hagyta hidegen a siker: ennek köszönhetően Ridley Scott rendezésében hazánkban forgatják a filmváltozatot is. A magyar változatot üdvözítő gyorsasággal a Fumax adta ki, kedvezményesen pedig az SFportal Shop-ban vásárolható meg. Innen is gratulálunk a szerzőnek!  

 ]]>