Anousheh Ansari négymilliárd forintnak megfelelő összeget fizetett azért az élményért, amit a Nemzetközi Űrállomás fedélzetén szeptember 18-28 között élvezhet. Az iráni származású nő a negyedik azoknak a civileknek a sorában, akik turistaként jutottak fel az űrbe. 2007-re tervezett útját előbbre kellett hozni, mert a negyedik űrturista jelölt, a 34 éves japán Daisuke Enomoto pár héttel ezelőtt elbukott az orvosi teszteken.
A 39 éves iráni nő tizenhat évesen került az Egyesült Államokba.  A George Mason egyetemen végzett villamosmérnökként illetve az informatikusként. 1993-ban a férjével együtt, ötvenezer dollár alaptőkével vállakozást indított. Nyolc évvel később a cégük, a Telecom Technologies már hatmillió dollárt ért. Ansari a Fortune magazin negyvenes amerikai sikerlistáján szereplő két nő közül az egyik. Anousheh AnsariAnsari űrutazását a Space Adventures szervezte meg. A Telecom Technologies vezérigazgatója 2006 februárjában érkezett Moszkvába, átment az orvosi teszteken és áprilisig Csillagvárosban készült az utazásra. Extra bónuszként még lőni is megtanult, arra az esetre, ha visszatérésekor az űrhajó az orosz sztyeppén landol, és vadállatok támadják meg a legénységet. Ansari támogatja az űrkutatást is, többek között hozzá, illetve családja nevéhez fűződik a tizmillió dolláros X-Prize díj. Az X-Prize – mint emlékezhetünk rá – annak a fejlesztőnek járt, aki egy három ember szállítására alkalmas járművet száz kilométer magasságba juttat, két héten belül két alkalommal. A 2005 elejéig kiírt versengést a SpaceShipOne nyerte meg. Anousheh Ansari 2 millió dollárral járult hozzá a díjhoz. Emellett van persze még egy érdekesség: a hölgy iráni származása. Repülésével bebizonyíthatja régi hazája férfipolgárainak, hogy a nők nem másodlagos állampolgárok. „Nem sok iráni nőnek van esélye ilyen karierre. Áttörést jelenthet, hogy az első női űrturista iráni, talán bizonyos szinten motivációt jelent a többi nő számára is” – nyilatkozta pár hónapja Kamal Nazeri, iráni üzletember.
]]>