Google Library szerzői jogi problémák és a kiadók ellenállása miatt nem váltotta be a keresőcég reményeit, addig az újonnan induló rendszer már elnyerheti a könyvkiadók tetszését. A Google Book Search válhat a világ legnagyobb könyvnagyterjesztőjévé? {mosgoogle center} A Google Library keretein belül a keresőcég teljes könyveket digitalizált be, és tett elérhetővé, kereshetővé oldalán, amivel kivívta elsősorban az amerikai könyvkiadók haragját. Most egy olyan tervvel állt elő, ami a kiadók tetszését is elnyerheti. Az új rendszerben ugyanis egyrészt, eleve csak olyan könyvek jelennek meg, amihez a kiadó a hozzájárulását adta, másrészt, az online olvasgatáshoz külön kell majd fizetni, amiből természetesen részesedést kapnak a könykiadók.
A könyvkereső szolgáltatás már csak abból a szempontból is előnyös a kiadóknak, hogy a találatokra kattintva nem csak a könyv címlapját, hátoldalát, tartalomjegyzéket (esetleg egy-két ingyenes részletet) tekinthetünk meg, hanem közvetlen linkeket is találunk, amire kattintva megvehetjük a kötetet a kiadótól, vagy a legnagyobb online terjesztőktől. Az online változatot pedig nem lehet lementeni, csak a böngészéből olvashatjuk el a tartalmát. A papíralapú változattal szemben ennek az az óriási előnye, hogy sokkal könnyebben tudunk keresni benne a Google segítségével, mintha nekünk kellene átlapozgatni. „Ez egy új lehetőség a kiadóknak” áll a Google tájékoztatójában „akik a meglévő lehetőségek mellett új utakon szerezhetnek profitot az általuk megjelentetett művekből”.
]]>