A Reuters nevű hírügynökséga világon elsőként foglalkoztat főállású tudósítót egy internetesszerepjátékban, a Second Life-ban, ahol szabályosan irodát nyitottak, éskiküldött tudósítójuk is van. 

1886}

Adam Pasick, aki a Reuterskiküldött tudósítójaként nemrég nyitotta meg a hírügynökség helyi irodáját a szigeten,már készíti interjúit a legbefolyásosabb helyi vállalkozókkal. Ebben önmagábansemmi meglepő nincsen, ám mikor azt mondjuk, hogy a beszélgetés után mindkétfél felröppen és ki-ki békésen elröpülget a maga dolgára… Röviden szólva avirtuális térben ilyen is lehet az élet. Pasick nem superman, ez a lehetőség mindenki számára adott. Ám ő a világ első olyan újságírója, akit egy virtuális világba, aSecond Life című internetes szerepjátékba neveztek ki főállású helyszínitudósítónak. A San Franciscó-i Linden Lab által megálmodott háromdimenziós játékban ma többmint 900 000 ember vesz részt virtuális énje, avatarja révén. Az egyfajtapárhuzamos világban a játékosok valós életük alternatíváit élhetik meg,családot alapíthatnak, házat építhetnek, céget alapíthatnak, stb. Igaz ugyan, hogya játékban virtuális pénzzel, Linden dollárral lehet fizetni, ám a megkeresettösszeg átváltható valódi pénzre, így akár meg is lehet élni belőle. (pl. Kínábanrengetegen dolgoznak a virtuális világokban, így a Second Life-ban is.) „Az, hogy [az iroda] egy virtuális világban van, nem jelent akkora különbséget,mint gondolnánk. Pontosan olyan, mint amikor a Reuters a világnak egy olyan,gyorsan fejlődő gazdaságában nyit irodát, ahol korábban nem volt jelen. Akínálat és a kereslet törvényei itt is működnek, van pénzforgalom, az emberekvállalkozásokba fognak, és megfizetik őket a javaikért és az általuk nyújtottszolgáltatásokért” – magyarázza Pasick, aki Adam Reuters nevű avatarjával látjael az irodavezetői posztot.Az irodába betérők a hírügynökség valóditudósításait olvashatják vagy akár nézhetik meg videón az irodában, míg Pasicka játékon belüli világról és annak szereplőiről küld anyagokat a külvilágnak.Mint mondja: a játék univerzumában pontosan ugyanazt a munkát végzi, mintkorábban, a valóságban. A Reuters korántsem az első vállalat – noha az első hírügynökség –, amelymegjelent a Second Life-ban. A Toyota,a lemezkiadó Sony BMG, a Sun Microsystems és a CNet informatikai lap márkorábban megvetette a lábát itt – az Adidas például avataroknak is árulruházati cikkeket. Honlap: http://secondlife.reuters.com/

 
 

]]>