1 000 000 000 000. Ennyi bevételből például megvásárolható lett volna a Lucasfilm és még maradt is volna némi apró egy ütős ünnepségre. OK, ez még messze nem a nyereség, csupán az észak-amerikai jegyeladási adatok összessége, de azért jól mutatja az anyagi sikert is. Ez a bevételi adat minden korábbi csúcsot megdönt – 2011-ben „mindössze” 4,4 milliárd dollár dollárt sikerült legombolni a mozinézőkről, így az idei eredmény 8%-al jobb, mint a korábbi. Bár voltak kimondott bukások is a nyári blockbuster szezonban, mint például a The Lone Ranger című film, ezekkel együtt sincs a stúdióknak panaszra okuk. A legtöbb pénzt természetesen a már bejáratott franchise-ok hozták be: így a Star Trek: Into Darkness, az Iron Man 3 vagy épp a Man of Steel említhető azok között a filmek között, amik a legtöbbet hozták be. A rekord ellenére a stúdiók mégsem felhőtlenül boldogok. Sok film, mint az Elysium vagy a Pacific Rim nem termeltek annyi pénzt az USA-ban és Kanadában, amennyit reméltek tőlük, ezek viszont a globális piacon voltak képesek pótolni az összegeket (a külföldi adatok viszont nem szerepelnek az összesítésben). Az Elysium,  After Earth, World War Z – csak hogy az SF-közeli címeket említsük – több, mint 100 millió dolláros büdzséből forogtak, ugyanakkor nem termeltek ennyi pénzt az amerikai piacon. A Box Office Mojo összesítése szerint idén összesen 18 olyan film került bemutatásra, ami több, mint 100 millióba dollárba került került – tavaly ez a szám 13 volt. A 18 drága filmből mindössze 11 hozott az észak-amerikai piacon 100 milliónál több bevételt. Ezzel párhuzamosan viszont a globális piacokon nem növekedett a jegyárbevétel, sőt, az eddigi adatok szerint csökkent is: tavaly nyáron a top 10 film összesen 4,85 milliárd dollárt termelt, idén eddig csak 3,98 milliárdot hoztak össze, és a szakértők vélekedése szerint 4,2 milliárdnál érhetik el a csúcsot. Az elmúlt években bevételnövelő csodafegyvernek gondolt 3D sem pörgött úgy, ahogy azt a stúdiók remélték: a top mozifilmek nézőinek kevesebb, mint 40%-a váltott 3D-s jegyet, a többség megelégedett a 2D-vel; voltak olyan filmek is, amelyek a 30%-ot sem érték el. Július vége óta a stúdiók már nem is adnak jelentést a filmjeik 3D-s arányáról, kivéve ha valami kimondottan a térhatást célozza – mint amilyen például most a Gravity.]]>