BRAIN-t.
Annak ellenére, hogy a BRAIN volt az első számítógépes vírus, nem terjedt el széles körben. A vírus 5,25” 360 KB lemezeken terjedt, amelyek megfertőzött részeit hibás szektoroknak mutatta. A számítógépben a boot szektorban rejtőzött és a megfertőzött részek hibátlan tartalmát mutatta kifele. Úgy lehetett megtalálni, hogy a felhasználó a disk nevét átnevezte BRAIN-re. A feltételezések szerint a vírus alapját egy szoftercég fejlesztette ki, hogy védje a programjait az illegális másolásoktól, ám ezek után elég volt, hogy belepiszkáljanak, és a program már magától másolódott fel az elérhető diskekre. Mára ez a vírus „halott”. Bár BRAIN volt az első vírus, nem az övé az elsőség az ártó szándékú programok közt. Az első ilyen program az Richard Skrenta által megírt Elk Clones volt, amely az Apple II számítógépeket fertőzte meg. éppen ezért a számítógépes vírus kifejezés két évvel idősebb a BRAIN-nál: az elnevezést Fred Cohen amerikai informatikus használta először 1984-ben. A BRAIN megjelenése óta rengeteg vírus született. A kedvenc célpontjuk a Windows operációs rendszerek. A helyi hálózatok, az e-mail és az internet elterjedése a vírusoknak új löketet adott. Ma már néhány óránként megjelenik egy-egy új vírus, számítógépek ezreit, tízezreit fertőzve meg. Mára szintén megváltozott az ok, amiért az emberek vírusokat írnak. A régi, hobbiból vírust író amatőrök helyét elfoglalták a profik, akiknek a motivációja leginkább az, hogy anyagi haszonra tegyenek szert a vírusok segítségével. Vége van az önzetlen rombolás korának…
 ]]>