Duncan Forgan, az Edinburgh-i Egyetem kutatója szerint minimum 361 intelligens faj létezik a galaxisunkban. Erre a neves tudós egy különböző változók alapján futtatott szimulációból következtetett. Az újrabecslés persze ennél többet is megenged: a Tejútrendszer civilizációinak száma elérheti akár a 38 ezret is, sőt, még többet. Az eredményekről az International Journal of Astrobiology számolt be. Azt számos tudós vallja, hogy a Földön kívül is léteznek intelligens civilizációk, de hogy mennyien, arra különböző számítások léteznek. Emlékszünk az 1960-ban felállított Drake-egyenletre, ugye, amelyben a változók között fontos szerepet kapott, hogy egy civilizáció túl képes-e élni a technikai fejlődést (tehát mennyi az élettartamuk). Az atomháború réme azóta kisebb lett, tehát a képlet a korral változhat… Ám most valami másról van szó. Amit tudunk: a Tejútrendszerben található csillagok becsült száma 250 milliárd. Ezen túl az elmúlt évtizedekben több mint 330 naprendszerünkön kívüli bolygót fedeztek fel a csillagászok, s ezek vizsgálata lehetővé teszi, hogy pontosabban megtippeljük a meglévő életformák számát. Forgan szimulált egy a mienkhez nagyon hasonló galaxist, és hagyta, hadd fejlődjenek a naprendszerek annak alapján, amit a jelenleg ismert exobolygókról tudunk. Ezeket a szimulált világokat aztán különböző szituációkba helyezte. Az első forgatókönyv szerint az élet nehezen alakul ki, de könnyen fejlődik tovább – így 361 intelligens civilizáció létezhet a galaxisban. Ennek fordítottjaként az élet könnyen kialakulhat, de az intelligens faj megjelenése lassan, nehézkesen zajlik. Így a civilizációk száma 31 513 lehet. Az utolsó forgatókönyv azzal a lehetőséggel számolt, hogy az élet könnyebben jut el egyik bolygóról a másikra (akár meteorok révén). Sokak szerint talán a földi élet is így jöhetett létre. E szerint a verzió szerint 37 964 intelligens civilizáció jött létre a szimulált galaxisban. Míg az újabb és újabb csillagászati felfedezések csökkenthetik a bizonytalanságot a földszerű exobolygók számát illetően, egyes változók esetében továbbra is csak találgatásokra szorítkozhatunk. Nem tudhatjuk például, mennyi idő telhet el egy bolygó létrejöttétől az élet első szikrájának megjelenéséig, vagy ettől a pillanattól az első intelligens civilizáció megszületéséig. Forgan azt mondja, ezekben a kérdésekben továbbra is fel kell tételeznünk, hogy a Föld átlagos eset. Mindezzel együtt is ott van azonban a Fermi-paradoxon, amelynek legfontosabb kérdése az, hogyha létrejött 361, 38000 vagy akár 100 000 intelligens civilizáció a galaxisunkban, miért nem találkoztunk eddig olyan bizonyítékkal, amely minden kétséget kizáróan bizonyítja akár egynek is a létezését. Erre Duncan Forgan a következő választ adja: „Fontos megértenünk, hogy a kép, amit kialakítottunk, nem teljes. Még ha léteznek is földönkívüli életformák, nem szükségszerű, hogy kapcsolatba tudunk lépni velük, és fogalmunk sincs, milyen alakot ölthettek. Az élet más bolygókon éppen olyan változatos lehet, mint itt a Földön, és nem tudjuk megjósolni, hogy néznek ki ott az intelligens élőlények vagy hogy milyen a viselkedésük.”]]>