Teljesen normális gyerekkorom volt, leszámítva, hogy ha nekidőltem akönyvespolcnak, Tito, Sztálin élete, A néppel tűzön-vízen át, Feltörtugar és hasonló művek estek a fejemre, Babits, Ady, vagy Móriczhelyett. Ebből adódik, hogy a mai napig rajongok az orosz írókért, éskedvelem a túlfűtött kommunista érzelmekkel átszőtt regényeket. 14lehettem, amikor elolvastam a Felkelt a nap c. könyvet, amely pár évvelaz orosz szocialista forradalom után játszódik a kaukázusi és ázsiaifrontokon, ahol Bugyonij Lovas Hadserege a forradalom exportjándolgozik. A Timur és csapata kötelező olvasmányként ezek után rendkívüluntatott. Igazi áttörést az olvasás és az irodalom megszeretésébenmégis az Egri Csillagok hozott, akkor gondoltam először arra, hogy íróakarok lenni. Ezért lettem aztán informatikus mérnök. A múltkor nézegettem önéletrajzokat és tízből kilenc, valami ilyenmagyarázatott adott, hogy miért kedveli a tudományos-fantasztikusirodalmat és filmeket, ezért juszt sem vagyok hajlandó azt mondani,hogy izéééé: „valamikor megnéztem egy filmet, amiben egy vödröt afejére húzó alak szörcsög, fekete hacukában és azóta imádom a scifit”! Mielőtt a Csillagok háborúja rajongók előre megutálnának, gyorsanelárulom, hogy összességében 28-szor láttam az eredeti trilógiát,12+9+8 megosztásban. Azt hiszem még csehül is megnéztem, bár az lehet aTerminátor volt. A scifi műfajt Ivan Jefremov: A borotva éle c. könyvének borítója miattkedveltem meg. Aztán később el is olvastam. Nem értettem. Innen már nemvolt megállás, az Alapítványt vacaknak minősítve félredobtam, és csakévekkel később olvastam el a trilógiát majd 24 óra folyamatosolvasással. Azóta is rajongok érte. Meg a scifiért. És a tejfölért, bárez nem tartozik ide. Utóbbi időben (az elhülyülés jele lenne?) kedvelem az űr-operettneknevezett műfajt, és gyakran Brett Shaw-val álmodom. Egyszer kecsaphelyett kecsikánt kértem a Mekiben és nem értették. A véleményem szerint az Ember tragédiája az egyik legjobb magyar scifialkotás, Madách Zsoldos díjat kaphatott volna érte. Viszont, jelenlegez az egyetlen magyar scifi-jellegű mű, ami helyet kapott avilágirodalomban. Tudatlankám, nem kellene beszólni, hogy„avernegyulávalmegmivanő” Jelenleg jogerősen töltöm az időmet egy budapesti (pénz)intézetben, hajól számolom, lassan a negyedik évet húzom le. Előbb utóbb szabadulok. Végszóként, köszönöm hogy elolvastál, bár ha nem vetted észre hogy a12+9+8 az 29 és nem 28, akkor nem koncentráltál rám eléggé. Vagy te semvagy valami jó matekos.
]]>