Újabb forgatókönyvíró csatlakozott a Battlestar Galactica – Csillagközi Romboló írói csapatához. Michael Taylor, a Star Trek: Deep Space Nine és a Star Trek: Voyager epizódjainak stáblistáján tűnt fel korábban – most a cylonok elől menekülő flotta történetét bemutató sorozat harmadik szezonján fog dolgozni. {mosgoogle center} Ronald D. Moore, a Battlestar Galactica producere-írója maga is a Star Trek sorozatok révén vált ismerté, akárcsak Michael Taylor, aki a harmadik évad egyik írója lesz. Míg Mooret, mint „klingon szakértőt” emlegették, addig Taylor a „The Visitor” című, negyed szezon elején leadott Deep Space Nine epizóddal írta be magát a Trek-történelembe. Ebben a részben egy alternatív idővonalat követhetünk végig, amelyben Benjamin Sisko egy baleset során egy másik dimenzióba kerül. Fia, Jake időről-időre látja azonban apját, és az életét arra teszi fel, hogy megmentse az apját – ami végülis a saját életének feláldozásával sikerül is: ezzel a lépéssel elpusztítja ezt az idővonalat, így a sorozat történései rendben mehettek tovább. De az ő nevéhez fűződik az „In the Pale Moonlight” is, melyben Garakkal dolgozik együtt Sisko, hogy megpróbálják a maguk oldalára állítani a romulán birodalmat – amely végül sikerül is: mint az epizód végén kiderül, Garak ügyesen átverte a Siskot, ami része volt az ő eredeti tervének . Emlékezetes epizódokat alkotott a Star Trek: Voyager sorozatban is, így például a hetedik szezon „Body and Soul” részét írta, melyben a holodoktor egy idegen támadás hatására kénytelen beköltözni Seven of Nine implantátumaiba – így az epizód 45 perce alatt ő az, aki irányítja Seven testét. Taylor számára nem lesz ismeretlen a gárda – nem az ő az első a társaságban ugyanis, aki az egykori Deep Space Nine forgatókönyvíró csapat tagja volt: Bradley Thompson és David Weddle is az űrállomás kalandjain dolgoztak, akárcsak maga Ron Moore. Sok trekker nem szereti a Deep Space Nine-t, mivel gyökeresen elütött a korábbi és későbbi Trek sorozatoktól is, rajongók sokasága azonban pontosan emiatt emelte a kedvencévé. Ők pontosan ezt az írócsapatot istenítik, akik teljesen új színt vittek Gene Roddenberry univerzumába. Mint a forgatókönyvíró elmondta, kollégái már végeztek a harmadik szezon első nyolc epizódjával – a többit még csak most írják, úgyhogy hagytak neki is elegendő feladatot. Az első két epizódot Ronald D. Moore írta – a hírek szerint igen nagyratörőek lesznek már ezek a részek is, feltéve, ha költségvetés is megengedi ezeket az álmokat. A sorozat forgatási munkálatai áprilisban kezdődnek meg Vancouverben.
Battlestar Galactica – Csillagközi Romboló 3. évad – Sci Fi Channel helyett az NBC-nő
Battlestar Galactica – Legendás idők legendás sorozata
Anti-Trek: Battlestar Galactica (vélemény) Battlestar Galactica rovat az SFportalon Spoilermentes BSG fórum az SFportalon
Spoiler BSG fórum az SFportalon
]]>