Reiner Knizia egy kooperatív játékot álmodott meg, ahol maximum négy játékos az Enterprise vezérkarát alakítva próbálja meg közösen megoldani a válságot, amelybe a Csillagflotta belefutott. A játékosok a négy fő karakter, Kirk, Spock, Uhura és McCoy egyikének bőrébe bújva játszhatnak.
2259-ben járunk, a USS Enterprise James T. Kirk parancsnoksága alatt a Nibia nevű bolygóra érkezik – a Nibia nemrégiben felvételét kérte a Bolygók Egyesült Föderációjába. Hogy a helyzet nem ilyen egyszerű, arra nagyon gyorsan rájön az Enterprise legénysége, amikor észreveszik az orbitális pályán keringő Klingon csatacirkálót. Ugyanakkor pedig polgárháború veszélye is fenyeget, ami a megakadályozhatja a bolygó csatlakozását. A feladat tehát: elintézni a klingonokat így vagy úgy, megakadályozni a polgárháború kitörését és biztosítani a Nibia felvételét a Föderációba.
Minderre 30 napja van az Enterprise legénységének, különben megérkezik egy klingon flotta, ami elől vissza kell vonulnia az Enterprisenak… azaz, maximum 30 kör alatt meg kell oldani a problémákat, vagy a játékosok veszítenek.
A doboz a játéktáblán kívül tartalmaz rengeteg kártyát, valamint hat, nagyon szépen kidolgozott HeroClix figurát: egy-egy figurát a négy főszereplőről, valamint az Enterprise-ról és a klingon csatahajóról. A figurák, amellett, hogy jól néznek ki, és ezekkel lehet mozogni a táblán, még egy funkcióval bírnak: ezeken lehet nyilvántartani a szereplők képességeit.
A játék fő történéseit plot-kártyák irányítják, melyek három fő területre koncentrálnak: politikai krízis a klingonokkal, katonai krízis a felkelőkkel, és tudományos kihívás a dilithium kristályok kapcsán. Minden egyes játékban másképp működnek ezek a kihívások, más-más probléma jön elő más kombinációban – a véletlenszerűség miatt és a játékosok döntéseinek következtében is.
Alább egy angol nyelvű bemutató a játékról:
Star Trek Expeditions – társasjáték
