Februárban érkezik az EA űr-horrorjának, a Dead Space-nek a harmadik, tervek szerint befejező része. Ennek apropóján összeszedtük, mi mindent lehet tudni a necromorphok következő eljöveteléről. A történet ezúttal egy bolygón fog játszódni, méghozzá a Tau Volantis jég borította felszínén, ahol mit ad isten, az EarthGov évszázadokra visszanyúló kísérletei nyomán újra kitört a necromorph járvány. Isaac Clrake, az egykori szerelő minden vágya, hogy véget vessen a az előző részekben részben miatta elszabadult sorscsapásnak. Összeállva második részben mellé csapódó Ellie Langforddal és az USM Eudora legénységével a bolygóra érkezik, hogy újra szembenézzen rémálmai teremtményeivel.

A 2012-es E3-on bemutatott előzetes.

Ezúttal azonban nem egyedül kell harcolnia. Egész pontosan, ha úgy akarjuk, akkor nem kell egyedül harcolnia. A Dead Space 3 legnagyobb újítása az úgynevezett „Drop In-Drop Out Online Co-Op.” Ennek lényege, hogy miközben Isaac-kel felderítjük a Tau Volantis titkát, bármikor becsatlakozhat mellénk egy barátunk, aki John Carver ex-őrmester bőrébe bújva lehet a segítségünkre. Carver háttér sztorija elég satnya, lényegében túlélt egy necromorph támadást az Uxor bolygón, ahol elvesztette a családját. Viszont személye könnyítheti a dolgunkat a nagyobb monszták, vagy a nagy csoportban támadó nekrókkal szemben, egyúttal új lehetőségeket, még több felfedeznivalót teremt.

A co-op előzetese.

A játék másik újítása ugyanis a nyitottság, azaz viszonylag szabadon bejárhatjuk a Tau Volantison épült bázist, fő- és mellékküldetéseket oldhatunk meg, tápolhatjuk RIG páncélzatunk, átalakíthatjuk fegyvereinket, nyersanyagot gyűjtögethetünk. Ezek teljesen opcionálisak, és megeshet, hogy néhány dolgot például csak Carver vehet észre, mint élesszemű katona. Emellett, ha játékban van, extra dialógusok és jeleneteket kapunk, míg egy-egy küldetés kiegészülhet csapat alapú feladatokkal. Például, ha Carver csapdába esik valahol, akkor Isaacnek kell fedeznie, míg kiszabadítja magát. Természetesen a Visceral Games srácai hangsúlyozzák, hogy a játék egyszemélyes módban is száz százalékosan élvezhető lesz, a co-op mindössze egy plusz lehetőség. Tehát szóló játék esetén teljesen olyan lesz a játék, mint az előző két Dead Space, Carver nem fog mellettünk bandukolni AI-val a kobakjában, bár a játék egyes pontjain NPC-ként összefuthatunk vele.

Megismerkedhetünk John Carver múltjával.

Mindez eléggé megosztotta a rajongókat, de a legjobban az Electronic Arts azon bejelentése tette be a kaput, hogy a Dead Space 3 már inkább akciójáték lesz, mint horror, mivel túl félelmetesnek ítélték az előző két részt. Ezt a tényt a co-op mellett az erősíti, hogy hősünk, vagy hőseink ezúttal már két, egymástól különböző fegyvert is használhatnak, ráadásul bekerült a fedezékrendszer a játékmenetbe. Mi szükség van karmokkal és fogakkal támadó szörnyek ellen fedezékre? – kérdezhetjük teljesen jogosan. A válasz egyszerű: mert lőni fognak ránk. Na, nem a necrok, hanem az előző két részben megismert necroimádó Unitologisták, és valószínűleg az EarthGov katonái is ellenfélként vonulnak fel, és komoly tűzerővel próbálják meg Isaacet eltántorítani céljaitól.

Húsz perces videó, amely bemutatja a különbséget a single és co-op játékmód között.

A fejlesztők persze szabadkoznak, hogy minden akció orientáltsága ellenére a Dead Space 3 továbbra is félelmetes marad, amit ezúttal a szabadon bejárható területekkel értek el. Így ugyanis jobban érvényesül az ismeretlentől való félelem, hiszen egy lineáris történettel ellentétben nem tudhatjuk, hogy mi vár ránk a következő ajtón túl; néhány Unitologista, slasherek vagy egyből ránk szakad Godzilla zombi-mutáns kistestvére. Szerencsére azért sok dolog maradt a régiben. Továbbra sem lesz HUD, mindent a RIG páncélról és annak holografikus megjelenítőjéről olvashatunk le. Fegyvereink megtartják mindkét tüzelési módjukat (magától értetődően visszatér a Plasma Cutter), és nem kell búcsút intenünk a sztázis- és kinetikus moduloknak sem. A RIG továbbra is fejleszthető lesz, és persze ugyanúgy számíthatunk légüres térben és/vagy súlytalanságban végrehajtandó feladatokra, mint az előző részekben. S persze a hang, videó és szöveges naplók gyűjtögetése sem maradhat ki.

Negyedórás videó az egyszemélyes játékról.

Ellenségből sem lesz hiány. A lövöldöző Unitologisták mellett visszatér majdnem minden eddigi kedves ellenség, a legalapabb slashertől a necroteremtő infectoron át az első részben lelőhetetlen regenerátorig, de természetesen új mumusok is színre lépnek. Ilyen lesz a waster, amely egy baltával felfegyverzett necro, és a nagy tömegben támadó, a klasszikus zombikra hajazó feeder. Persze ha necrokról van szó, a főszörnyek sem maradhatnak ki a buliból, így például lehetőségünk lesz majd megküzdeni egy Nexus nevű teremtménnyel, amely mellett az első rész főellenfele, a Hive Mind is eltörpülne. Tovább finomították a Dead Space első részében sokat szidott, a másodikra szépen letisztult irányítást, illetve felturbózták az első részben még Godfather Engine-ként emlegetett Visceral Engine-t, több effekttel, részletesebb megjelenéssel kápráztatva majd el a játékosokat.

Az előző részek tartalmából.

Összességében a Dead Space 3 egyelőre egy ígéretesnek tűnő, de a gyökereitől erőteljesen elrugaszkodott játéknak tűnik. A horror háttérbe szorul, az akció előtérbe kerül, az egyszemélyes rettegést belátásunk szerint felválthatjuk társas céllövöldözésre. Emellett szabadon barangolhatunk egy jeges bolygón. Ez a Dead Space úgy tűnik, már nem az a Dead Space lesz, amiben Isaac Clarke szótlanul, egymagában végigsétált az USG Ishimura bolygótörő űrhajó necromorphoktól nyüzsgő fedélzetén, korlátozott fegyver- és lőszerkészlettel. Ám, hogy mindez a játék előnyére vagy hátrányára válik-e, az majd február 8-án kiderül. PC-n, PS3-ason és Xbox 360-on egyaránt elérhető lesz, sőt, utóbbin Kinect támogatást is kap, mi több, a konzol tulajdonosok január 22-én kipróbálhatják a demot (az Xboxosok egy héttel előbb, ha regisztrálnak a hivatalos oldalon). Minimális gépigény: CPU: 2.8 GHz processzor RAM: 1 GB RAM (XP), 2 GB RAM (Vista vagy Windows 7) VGA: NVIDIA GeForce 6800 vagy ATI X1600 Pro; 256MB és Shader Model 3.0; DirectX 9.0 OS: WINDOWS XP (SP3), Vista (SP1) vagy WINDOWS 7 HDD: 10GB]]>