„Ha az EVE Online-nak és a Starcraftnak lenne egy szerelemgyermeke, az a Novus AEterno lenne” – mmogames.com Nemrégiben a The Mandate című szerepjáték / űrstratégia hibridről olvashattatok nálunk, amely időközben nem csak elérte a kitűzött bevételi célt, de meg is haladta azt, 700 000 dollárt gyűjtve. Közben egy másik sci-fi játék gyűjtése is elindult, ez a Novus AEterno, mely az űrstratégiát egy perzisztens MMO univerzumban képzeli el, és szintén ígéretesnek tűnik a bemutatkozó alapján. A játékban benne van minden, amit az RTS-ek műfajától megszokhattunk – de azoknál tovább is merészkedik. Aki imádta mondjuk a magyar fejlesztésű Imperium Galactica vagy a Haegemonia játékokat, azoknak mindenképpen érdemes lesz vetniük egy pillantást – a bemutatókat elnézve nekem speciel az IG2 ugrott be: modern, a mai kornak megfelelő grafika, némileg pörgősebb játékmenet, űrharcok és bolygómenedzsment. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_hrm3iLkJpA Mindezt egy állandó MMO-s környezetbe helyezve. A fejlesztők ígérete szerint nem lesznek különálló szerverek, ahogy azt a legtöbb MMO-ban megszokhattuk, hanem egyetlen óriási univerzumba fogják helyezni az összes játékost – hasonló módon, ahogy azt az EVE Online teszi. Csak itt nem az űrhajóinkat kell egyre fejlettebbre cserélnünk, hanem a saját csillagközi birodalmunkat kell felépítenünk. Ennek komoly része lesz természetesen az újabb és újabb technológiák kifejlesztése – amik ráadásul az ígéretek szerint valamennyire egyediek is lesznek, nem lesz feltétlenül elegendő az általános receptek kiguglizása, hanem jutalmazni fogja a rendszer az egyedi kísérletezéseket. A flottáinkat alkotó hajókat ezen technológiák alapján teljesen személyre szabhatjuk, elmenthetjük majd a különböző hajó konfigurációkat, így elég szépen finomhangolhatjuk a beállításainkat. novus-aeterno-space A diplomácia szintén fontos része lesz a játéknak – ahogy az egy MMO-ban természetes, a játékosok szövetségekbe tömörülhetnek (és ez minden bizonnyal szükséges is lesz), a szövetségek pedig vagy koalíciókba tömörülnek, vagy egymást nyírják, esetleg kereskednek egymással. Ugyanakkor véglegesen egyetlen játékos birodalmát sem lehet majd kiűzni az univerzumból: ha minden naprendszerét el is veszíti valaki, a kezdőbolygójáról nem lehet elüldözni. A legyőzött játékossal vagy békeszerződést lehet kötni, vagy pedig meg kell győzni arról, hogy költözzön el egy nyugisabb szektorba – ha ezt választja, akkor lehet csak megszerezni a bolygóját. (Bár alapvetően egy világegyetemben fog játszódni a játék, ezzel párhuzamosan azért terveznek hardcore szervereket is a fejlesztők: az itt zajló játék nem része a perzisztens világegyetemnek. Cserébe itt sokkal gyorsabban zajlik majd a fejlesztés és a gyártás, valamint itt véglegesen ki lehet csinálni az ellenséges birodalmakat, valamint egyéb, a közösség által megszavazott játékkörülmények is fenn fognak állni.) A katonai erő, a technológia és a diplomácia mellett a gazdasági tényezők sem elhanyagolhatók: a játékosok képesek lesznek létrehozni mindenféle piacokat, kereskedni egymással, ahogy ezt illik. Az erőforrás menedzsment egy sarkalatos pontja lesz a Novus AEterno világának is. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor most éjjel-nappal online-nak kell-e lennünk a Novus AEterno kedvéért, elmehetünk-e például a mellékhelységbe, vagy teszemazt, melóba anélkül, hogy addig is cafatokra tépnék a birodalmunkat a kedves kollegák. A jó hír az, hogy a játék mellett lehet azért életünk: kilogolva a Novus AEterno-ból a mesterséges intelligencia veszi át a bolygóink irányítását, amit majd viszont lesz módunk finomhangolni. Offline üzemmódban speciális szabályok fognak életbe lépni. A kilépésünk után 15-30 perccel, ha elpusztítja valaki a hajóinkat, azok hullámokban fognak újratermelődni a bolygónk körül – ezeknek a hajóknak nyersanyag költségük sem lesz. A bolygók lakossága is folyamatosan termelődik, akkor is, amikor nem vagyunk bejelentkezve – a lakosság egy része pedig automatikusan beáll a milíciába, amit le kell győzni ahhoz, hogy valaki elfoglalhassa a planétát. Az induló bolygónkon eleve van egy védőpajzs, ami a környező űrt is védi – ami ez alatt van, az nem semmisíthető meg. A későbbi bolygóinkra is majd telepíthetünk ilyen védőpajzsot. novus-aeterno-ground A játék a „csaknem készen áll” stádiumban van, a végső simításokra gyűjtenek 200 000 dollárt. Sikeres Kickstarter kampány esetén 6 hónapon belülre ígérik a játék indítását. Olyannyira komolyan vehető a dolog, hogy akik legalább 100 dollárt adományoznak, azok a kampány lezárultát követően 15-20 nappal (azaz kb. január elején) már játszhatnak is az Infiltrator névre keresztelt előzetes verzióval. A játék végső verziójának letöltéséhez egy 25 dolláros támogatást kell kifizetnünk, ezért cserébe megjelenéskor egy Steamen beváltható kódot kapunk. A Novus AEterno nem lesz ingyenes játék, de nem is akarnak egy pay-to-win szituációba kavarodni. Megjelenés után a Steamen lehet majd megvásárolni, és ez nagyjából elegendő is lesz a játékhoz. Lesznek azonban extrák, amikért fizethetünk majd – egyik sem olyan, ami a játékegyensúlyt befolyásolná. Ilyen extra például a hosszabb munkalista: beállíthatjuk ugyebár, hogy amíg offline vagyunk, milyen sorrendben milyen épületek vagy hajók gyártódjanak, aki fizet, az hosszabb listát rakhat össze. Egy másik extra az automatikus kereskedelem a saját bolygók között: a beállításoknak megfelelően fognak ide-oda szállítgatni dolgokat a kereskedőhajók, akiket ettől függetlenül az ellenséges játékosok elkaphatnak. >>> A Novus AEterno elkészülését a Kickstarteren támogathatod!    ]]>