San Diego Comic Con, ahol három napon keresztül több ezer jelmezesbe lehet belefutni, és a legnagyobb filmek, sorozatot sztárjai, producerei is elzarándokolnak, hogy promózzák a legújabb alkotásaikat. Íme néhány infó az első napról.

The Big Bang Theory

A népszerű sitcom szereplői speciel nem nagyon árultak el sokat a következő évad eseményeiről, de nem meglepő módon nagyon szórakoztatóak voltak a közönség számára. A Sheldon Cooper-t alakító Jim Parsons ugyan személyesen nem tudott megjelenni, de egy kivetítőn keresztül mégis csak csatlakozott a stábhoz – ez a megoldás igazából illik a karakterhez. A szeptemberben kijövő ötödik évad DVD / Blu-ray kiadásán lesz egy videóösszeállítás a forgatás során elkövetett gegekből, ebből mutattak egy részletet, de ezen felül inkább csak a rajongói kérdésekre válaszoltak – kivéve egy Pókembernek öltözött rajongót, aki arról érdeklődött, hogy szerintük Magneto fel tudja-e emelni Thor kalapácsát. Mindenesetre a következő infókat megtudhatták a rajongók: – A producereknek van tervük arra, hogy feldobják Raj romantikus életét, ha már Howard és Bernadette összeházasodott az előző szezon végén. – Sheldonnak azért kedvence a Flash nevű szuperhős, mert gyerekkorában sokat szekálták, a Villám viszont gyorsan el tud menekülni bármilyen szituból. – Chuck Lorre nem csak a TBBT, hanem a Két pasi meg egy kicsi producere is, így logikusan jött a kérdés: nem terveztek-e crossovert a két sorozat között. Lorre erre azt mondta, hogy mindig is poénkodtak azon, hogy a TBBT valamelyik karaktere milyen jó tanára lehetne Jake-nek. A Howard Wolowitz-ot alakító Simon Helberg viszont gazdagabb lett egy felajánlással: az amerikai asztronauta, az Ansari X Prize egykori zsűritagja, Richard Searfoss felajánlotta, hogy elviszi őt egy körre a világűrbe. Ez amúgy nem vicc, a Lynx Experience nevű vállalkozás 61 km-es magasságba röpíti utasait egy speciális repülő segítségével, ahol a résztvevők megtapasztalhatják pár percre a súlytalanság érzését is. Valamikor 2013 végén, 2014 elején kezdődnek a túrák, napi ötször fognak repülni, és potom 95.000 dollárba fog kerülni. (Már csak a felajánlás is milyen jó kis ingyenreklámot hozott a cégnek, mi?) Helberg azonban köszönettel visszautasította a lehetőséget, úgyhogy a jegyet a a stábtól kérdező rajongók között sorsolták ki; neki most már egészen biztosan megérte elmenni a találkozóra.

Firefly

A 20th Century Fox illetékese, aki anno elkaszálta a Firefly című sorozatot, azóta nyilván felakasztotta magát. A 10 éve adásba került, majd 14 epizód után megszüntetett, azóta pedig kultikussá emelt széria stábja ismételten ellátogatott San Diegoba, ahol egy dugig tömött, 4000 fős teremben léptek fel. Ez immáron tényleg egy egyszerű találkozó volt a rajongók és a stábtagok között – a sorozat felélesztésére nincs már nagyon remény, legfeljebb képregényekben tudja folytatni a sztorit az Avengers rendezésével a filmes élbolyba katapultált Joss Whedon. Mint elmondta, a The Shepard’s Tale című képregény egyébként a Dark Horse Comics egyik legsikeresebb képregénye volt, és nyilván még nagyon sok egyéb történetet el lehet ilyen formában mesélni. A beszámolók szerint nagyon vicces, könnyed találkozó volt – némi keserédes befejezéssel, ahol még Nathan Fillion szemében is megjelent pár könnycsepp.

Neil Gaiman – The Sandman minisorozat

Korunk egyik legkultikusabb írója, Neil Gaiman visszatér a The Sandman című képregénysorozat világához egy minisorozat erejéig. Mint a szerző elmondta, már régóta tervezik ezt a történetet – a The Sandman huszadik évfordulója kapcsán is már gondolkodtak rajta, de elúszott az idő, így most a 25. évfordulóra fogják összehozni. http://www.youtube.com/watch?v=GndnR7oSYYk&feature=player_embedded

Total Recall

Sajnos egyelőre még nem elérhető, de a rendezvényen bemutattak egy 6 perces ízelítőt a Total Recall új verziójából – élőben pedig megjelent Colin Farrell, Jessica Biel, Kate Beckinsale, és a rendező Len Wiseman. A videó a leírások szerint meglehetősen akciódús volt – mint Wiseman elmondta, a film kevésbé humoros, mint elődje volt, sokkal erőszakosabb, halálosabb lesz. Hogy működni fog-e a dolog, azt majd augusztusban meglátjuk.

Portal

Nem csak a filmesek készülnek a Comic Conra, hanem a különféle kütyügyártók is. Szeptember-október környékén érkezik a Portal című játék alapján készített Portal-gun: teljesen élethűen néz ki, világít, hangokat ad ki, éppen csak arra nem képes, hogy egy nyomorult portált megnyisson. De azért jópofa.

Mass Effect

Ha nem cseszték volna el a trilógia végét, akkor lelkesebb lennék, mindenesetre a Mass Effect kapcsán is jött egy-két új hír. Novembertől vehetjük majd meg a Paragon Lost című animét, amelyből James Vega háttértörténetét ismerhetjük meg (akinek a hangját Freddy Prinze Jr. kölcsönzi). http://www.youtube.com/watch?v=Af6tA206Y6Q Valamint, jövő héten érkezik az Earth című DLC, ami újfent a multiplayer részt gazdagítja (a Mass Effect nem egyjátékos szerepjátékként vált népszerűvé?). Ebből bemutattak három gameplay videót is. http://www.youtube.com/watch?v=KjswGQMBcOU http://www.youtube.com/watch?v=GwzZfQXFHSM http://www.youtube.com/watch?v=M0nhHP0Bg5U

Trónok harca

Az elmúlt évek legfelkapottabb kábelsorozata vitán felül a Trónok harca – az ezzel foglalkozó panel moderátora pedig nem volt más, mint maga George R. R. Martin. A sorozat producerei pont nem tudtak elmenni a conra, minthogy pont a sorozaton dolgoznak. Indításként bemutattak egy videót, ami kiemelt néhány jelenetet a második szezonból – és felvillantott pár képet a készülő harmadik évadból is, amiben feltűntek az új szereplők is, mint Diana Rigg és Mackenzie Crook is.

The Expendables 2

OK, ez nem épp sci-fi / fantasy témájú panel, de azért érdemes megemlíteni, hogy megjelentek a The Expendables 2 sztárjai is, köztük Kalifornia egykori kormányzója, Arnold Schwarzenegger is. Ahogy szokás, egy előzetessel nyitottak, majd jó hangulatú ökörködéssel folytatták. Így természetesen szóbakerült az is, hogy ki a nagyobb akciőhős, Schwarzenegger vagy a szintén a színpadon lévő Sylvester Stallone. Az ex-kormányzó állítása szerint ha összesítjük a filmeket, akkor ő még mindig eggyel több rosszfiút puffantott le, mint Stallone. A közönség részéről felmerült az a kérdés is, hogy ha a panel résztvevői összeverekednének, akkor ki nyerné a csatát – Stallone erre megkérdezte, hogy kinek van a legjobb ügyvédje. A panel végén díjátadóra került sor: Arnold Schwarzenegger kapta meg a Comic-Con Inkpot Awardot (Tintatartó Díjat), amellyel a színész filmes életművét ismerték el.]]>