A szerzőt nem kell bemutatni, először aTűzokádó sárkány jelent meg tőle nálunk, de további a D&D illetve a Diablovilágában játszódó könyvei láttak napvilágot magyarul is. A Végtelen forrás 2004-ben írott Warcraft regényfordítása, ráadásul a magyarul Sárkány napja címen megjelent kötetfolytatásának tekinthető. Egyben az Ősök háborúja trilógia első kötetét vehetikvégre kezükbe a magyar olvasók.



Amint a szerzőtől megszokhattuk eposzimagasságokba emelt hőseinket már az első fejezetben megismerhetjük.

Krasus: a sárkánymágus
Rhonin: az embervarázsló
Broxigar: az orkveterán

Krasus és Rhoninmár a Sárkány napjából ismerősen csengő nevek. Amint már a Warcraft III-ban ismegjósolja a szerző, mikorra Arthas lerohanja Quel’thalastés Archimonde Kalimdort az idő kerekei 10.000 évet visszafordulnak, és közvetlenüla Lángoló Légió első inváziója elé érkezünk.

Iszonytató üvöltés harsant.
Egy masszív, nyolc lábú, farkas szerű formavetette rá magát Rhoninra. De ő nem hazudtolta meg magát. Végezheti így egyvarázsló? Egy vad kardfogú lény vacsorájaként aminek felvillant mind a négyzöld szeme, és támadásra lendült nyolc karmos lába? A szörnyű farkaslényledöntötte őt a lábáról, de Rhonin köpenyét felvértezte mágikustulajdonságokkal, a nélkül a karmoknak egy csapása is cafatokra kellett volna,hogy szaggassa azt, amin így csupán a lény egyik karma tört le. A szürke bundás talpra kecmergett, és a bestiaaz égre üvöltötte csalódottságát. Rhonin átvette a kezdeményezést egy jólbevált egyszerű, de hatékony varázslat alkalmazásával.

Fénykavalkád villant az állat smaragdszínszemei előtt megdöbbentve és elvakítva a bestiát.
Az hátratántorodott, és hasztalan csapkodott avillogó fényfoltok felé.
Amint az állat közeléből elvonszolta magátRhonin, felállt. Nem volt esély a menekülésre, az csak azt vonta volna maga után,hogy hátat kell fordítania a fenevadnak, és már így is érezte, hogy védekezőereje a végét járja, még néhány csapás és a fenevad karmai a csontjaiighatolnak. A tűz már a szigeten is működött, Rhonin nemlátott rá okot, hogy miért ne próbáljon ki egy ilyen jól működő praktikátismét.

Elmormolta a szavakat.

és azok egyszerre csak fordítva jelentekmeg.  Rohin azon kapta magát, hogy egyenesena bestia karmai felé hátrál.

Az idő maga támadt ellene… de hogyanő

Így kezdődik a történet, amiben végig központiszerepet kap az  idő kérdése, és amiben minden megtalálható ami csak egy Knaak regénybe kell.Harcjelenetek, szerelmi háromszög, árulás, az ősök áldozata, no és persze arégi istenek összeesüvése.

Jó szórakozástkívánok hozzá a műfaj kedvelőinek!

 

]]>