Bryan Fuller hivatalosan is bejelentették, hogy az új Star Trek sorozat, amely várhatóan jövőre debütál majd, női főszereplővel rukkol ki. Azonban a csavar a történetben, hogy ez a főszereplő nem a kapitány lesz, hanem egy alparancsnok a Discovery fedélzetéről. Tehát eltérően a korábbi sorozatoktól,  egy új, mondhatni „beosztotti” szemszögből láthatjuk majd a csillaghajó kalandjait. Hogy ki játssza a fővonalat, egyelőre még nyitott kérdés, hiszen a szereplőválogatást pár hét múlva kezdik el. star-trek-discovery_makeup-testA történetről már korábban is tudtuk, hogy a legújabb mozifilmektől eltérően a régi, megszokott idővonalat követi. Most az is kiderült, hogy a Kirk-féle ötéves küldetés előtt tíz évvel fog játszódni, vagyis közelebb lesz az eredeti sorozathoz, mint azt előzetesen sokan gondolták. Ez lehetőséget ad akár ismerős, régi karakterek feltűnésére is, ezek közül Amanda Graysont (Spock anyját) emelték ki, akire biztosan számíthatunk, de Fuller azt nyilatkozta, hogy egyelőre elsősorban az új szereplőkre szeretnének összpontosítani. S ha már a legutóbbi mozifilm pozitív visszajelzéseket kapott a saját neméhez vonzódó Suluval kapcsolatban, a készítők ígérnek egy meleg karaktert az új hajóra is. Az időszak arra enged következtetni, hogy számíthatunk már megszokott idegen fajok megjelenésére, hiszen a történet vélhetően érinti majd a klingon háborút. Azonban lesznek új, ismeretlen fajok, sőt több idegent képzelnek el a legénység soraiban is. Minden epizód különálló sztori lesz, tehát nem visz egy szálat végig egy szezonon, hanem akárhol bekapcsolódva értelmezhető lesz minden történet. A fő irányvonal az ígéretek szerint kicsit lavírozni szeretne majd a könnyedebb és sötétebb sztorik között, azonban reméljük nem szakad el túlságosan az alapvetően optimista, felvilágosult jövőképtől, amely  a Star Treket mindig is jellemezte.

Kasza Magdolna

]]>