Az Az Evolvens kalózai című antológiában (Graal könyvek, 2005.) napvilágot látott Katedrális-írásban a főszereplő Susanne Watson különleges kérdést fogalmaz meg: vajon véletlen egybeesések sorozatának, vagy tényleg az időutazást felügyelő Katedrális tudatos beavatkozásának tekinthető Bonaparte Napóleon és Adolf Hitler életútja közt felismerhető párhuzam? A Mysterious Universe olvasók számára a kiadó lehetőséget biztosít a válaszadásra. Szeretettel várjuk azokat a legfeljebb százezer karakter terjedelmű írásokat, melyek ésszerű válaszokkal szolgálnak a novellában megfogalmazott kérdésekre. A beküldött írásoknak nem szükséges csak ezzel a témával foglalkozniuk, nevezhetők külön-külön Napóleon vagy Hitler életútjának, cselekedeteiknek egyéb rejtélyes különlegességeiről született novellák is, amelyek – természetesen – a Mysterious Universe világába illeszthetők.
     
A legjobbnak ítélt pályaművek beküldői könyvjutalomban részesülnek. Az első díj egy 50 000 Forint értékű könyvcsomag, továbbá könyvcsomaggal díjazzuk a 2-5. helyezetteket is. A legjobb pályamunkák esetében a szerzőknek publikálási lehetőséget biztosítunk a következő Mysterious Universe antológiában, amiért írói honorárium is jár. (Publikálás esetén a kiadó a szerzőkkel külön szerződést köt.)
     
A pályaműveket elektronikus formában a következő címre várjuk:
E-mail: graal@sfportal.hu
     
Határidő: 2006. március 31.
Eredményhirdetés: 2006. május 15. ]]>