Igen, az idei évtőlkezdve évi rendszerességgel lesz nyáron is AnimeCon, melyet a Miskolci AnimeTársaság szervez a MAT közreműködésével. A mostani találkozón volt sok érdekesprogram, volt sok érdekes ember, meg este volt sok érdekes zene, azAfterparty-n.



Pénteken történ azeset, hogy két barátommal együtt leutaztunk Miskolcra, mert ugye ott volt mostaz AnimeCon. Az utazással nem is volt semmi gond, csak míg eljutottunk avonatig, az kicsit hosszadalmas volt. De ez elég hosszú, és fárasztó mese.Lényeg a lényeg, délutánra le is értünk, bejelentkeztünk a szállásra, ésfelderítettük a terepet, hogy másnap könnyebb legyen tájékozódni.

Szombatreggel frissen és üdén ébredtünk – volna, ha nem hajnalokig dumálunk a többianimefannal a koleszban. Aztán szépen komótosan elindultunk a Con helyszínére,ami a Tudomány és Technika Háza volt. Útközben már megfigyeltük, hogy ez arendezvény se lesz kiscsoportos, már a kezdés előtt egy órával annyian voltak,mint az oroszok. Mi mindenesetre bejutottunk, és letámadtuk a főszervezőt akérdéseink hadával. Beszélgetésünk után elkezdtük felmérni a terepet, ésrájöttünk, hogy az épületnek van egy erkélye, ahonnan tökéletesen lehetettfotózni az addigra már az utcáig kígyózó sorokat. Igen, sorokat, mivel kétfélesor volt, volt egy, ahol azon rajongók álltak, akik regisztráltak az oldalon,és volt még egy azoknak, akiknek nem sikerült regisztrálni, vagy csak későntudták meg, de lejöttek.

Mire eljött a kapunyitásórája, már csak sejteni lehetett hol van a sor vége, és azon is csak elmélkednitudtunk, hogy vajon elég lesz e a helyiség nagysága. Hát elég lett.

Haladvaaz idő múlásának sebességével, bevonultunk mi is az előadóterembe, ésmeghallgattuk a megnyitót, mely tömör volt és velős. Mindezek után következetta Tekken 5 verseny, amire Lacka barátom is nevezett, sajnálatos módon az elsőkörben elvérzett, de büszkén vállalta, hogy egy profi által kapott ki. Eléghamar lezajlottak a meccsek, és ezen is látszott, hogy a társaság igazánmegosztott volt: voltak, akik csak látásból ismerték a Tekkent, és mostpróbálták ki, és voltak, akiknek van is otthon Tekken-jük, és mindenkit laposravertek De azért élvezetes verseny volt. Főleg, mikor egy-két ember két kombóbólölte a másikat. 🙂

Versenyből voltbőven, mivel a szomszéd szobában folyt a táncszőnyeges táncverseny, ami szinténérdekes volt, és annak volt a legnagyobb nézőközönsége, persze a cosplay után.Igen érdekes látványt nyújtottak a szerencséjüket kipróbálok, meg az igazatmegvallva, egy 3*3 méteres szobában nem igen tudtak sokat mozogni, főleg, hogytolongtak a népek körülöttük.

Mindezek közben arajzverseny is volt ám, és igen szép rajzokat láthattunk. Mivel sajnálatosokokból kifolyólag nem láthattuk az eredményhirdetést, ezért erről nem sokattudok mesélni.

Viszont a Karaokeaz nagyon jóra sikeredett, még talán a Tavaszi Con-on is túllőtt. Sok ismerősszámot hallhattunk, sok jó, és kevésbé jó előadásban. A kisebb bakik ellenéreis élvezetes volt az esemény.

Míg ezekzajlottak, ment a Cosplay is. Vagyis utána. Meg közben. Meg előtte.
Az egész térséget akosztümös személyek, vagy még éppen beöltözni készülők rajzották el, és perszenem hiányozhattak mellőlük a fotósok sem (köztük én is :), akik, mint akiéhezett hiénák lesték, hogy a cosplayeseket mikor lehet lekapni. Mikor aversenyre került a sor, az előadó terem nem hogy dugig tele volt, hanemannyira, hogy két lépést sem lehetett tenni. Szerencsénkre találtunk magunknakülőhelyet, így elég jó lelátásunk volt a színpadra, annak ellenére, hogy avilágítás kicsit gáz volt. A cosplayesek viszont annyira fergetegesek voltak,hogy szinte érezni lehetett a huzatot a nézőtéren. A szereplők többen voltak,mint a tavaszi összejövetelen, és az anime-k is változatosabbak voltak.Személyes kedvencem Ed, a Cowboy Bebop-ból, de a kis Hiei a Yu-Yu-Hakuso-ból isnagyon aranyos volt. Azt az egyet sajnáltam, hogy nagyon kevesen beszéltek,akár két mondatot is, és emiatt nagyon nehezen lehetett készíteni rólukvalamiféle képi anyagot. és a világítást is csak a csoportos versenyszám feléreoldották meg, azt is csak azért, mert sokan felszólaltak már. Ezzel eljutottunka csoportterápiához… izé… vagyis a csoportos cosplay-hez, ami meg nem hogyfelülmúlta a tavaszit, hanem még kilométerekre el is hagyta azt. AGravitation-ös csapatnak nagyon jó kis előadása volt, nekem el is nyerte atetszésemet, de a legtutibbak most a Naruto-ból az Oto Ninják voltak. Ajelmezük annyira eredetire sikeredett, és a játékuk annyira élethű volt, hogytaroltak, mint a profi tekések. Sajnos ezt a cont sem hagyta ki a technikaördöge a körútjából, és itt is voltak kisebb akadályok, de azokat könnyedénlegyűrték, és eléggé gördülékenyen mentek a dolgok.

Széplassan mindenki megmutatta magát a színpadon, és végezetül az egész cosplayesbanda kivonult az épület elé. Valószínű mindegyik a pokol legmélyebb bugyraibakívánta a fotózkodni kívánókat, mert vagy 1 órán keresztül csak pózoltak. Miélveztük, az egyszer biztos. Volt kiscsoportkép, nagycsoportkép, ami rá semfért egy képre. Volt Anderson is, akire, mint a keselyűk, úgy támadtak rá afotómasináriás egyének. Mivel mikor acosplay, és az utána lévő tömeges fotózás lezajlott, már eléggé ebédidőre jártaz óra, így hát felkerekedtünk kajálni valamit, és visszamentünk a szállásra,ahol is pihentünk egy jót az Afterparty elött.

A Party-ról is szépemlékek maradtak meg bennem. Igaz az elején kicsit punnyadás szaga volt, de egyóra alatt olyan jól beindult a buli, hogy már én is jól éreztem magam. Sajnos,mivel másnap igen korán kellett kelnünk, elég hamar otthagytuk a társaságot, deannak viszont örültünk, hogy sokukat a szálláson, sőt a vonaton isviszontláttuk, és ezáltal ki tudtuk beszélni a cont. Már ha nem aludtunk volnael a vonaton, és így csak az egymás álmos arcának bámulásával telt el az idő.

és igen, hamareltelt az a 3 nap, 2 éjszaka amit lent töltöttünk, de nem volt hiábavaló.Rengeteg, sőt még annál is több szép emlékkel tértünk haza.

(A conon általunkkészített képek ezen azoldalon találhatók, a szervezők által készített felvételek rendelése, és aconrajongói póló utánrendelése pedig ittintézhető.)



]]>