A Galaktika magazin novemberi számában befejezéséhez érkezik Kasztovszky Béla távoli jövőt fürkésző kisregénye, „A következő szint”. A hónap központi témája azt járja körbe, mi történne, ha bolygónk színéről egyszer csak eltűnne az ember. Clark Ashton Smith témához kapcsolódó novellájában a Nap kihűlése okozza a földfelszín elnéptelenedését, Martin Amis pedig azon morfondírozik, mi történne, ha megfordulna az idő folyásának iránya. Lovas Lajos „Őrangyalok” című novellája felsőbbrendű lények beavatkozását kíséri figyelemmel a mindennapok valóságába. Paolo Aresi a marskutatás egy lehetséges újabb fejezetét mutatja be, Gareth D. Jones ugyanakkor azt szemlélteti rövid, szórakoztató írásában, mi történt volna, ha néhány kulcsfontosságú személy nem tölti be a történelmünk által neki szánt szerepet. A havi retro Theodore Sturgeon „Tehetség” című elbeszélése, a hatalom, illetve az azzal való visszaélés áráról. Folytatódik és befejeződik Desmond G. King-Hele angol csillagászprofesszor előadásának szövege a tudományos álláspontok változékonyságáról, a játékrovat a Dragon Age: Vérvonalak című fantasy-kalandot mutatja be, a filmajánló egy új magyar SF-mozit, a „Megvalósult sci-fi” rovat pedig egy futurisztikus karórát és egy nézőjére reagáló plakátot. A lapban olvasható továbbá egy exkluzív interjú az SF-nagymester Robert Silverberggel, valamint egy novellának is beillő cikk a múzeumok jövőjéről. komment_cikkhez530 A Galaktika 236. számát keresse az újságárusoknál és a Galaktika boltban.