Az interjúk szokásos formája, hogy az újságíró vagy riporter kérdez valamit, amire az alany megpróbál röviden, szabatosan, ám szórakoztatóan válaszolni. Ez a hagyomány. A Sci-Fi Brain riportere mostani írásával azonban megtöri eme hagyományt. A riportalany Nathan Fillion, a Firefly című sorozat, és a Serenity mozifilm Malcolm Reynols kapitánya. A beszélgetés hangulatában és tematikájában jobban hajaz egy sör melletti baráti beszélgetésre, mintsem interjúra. éppen ebben rejlik az értéke és különlegessége, és ez bizonyítja ékesen, milyen laza és hétköznapi fickó is Nathan Fillion. Amikor megközelítettem Nathan Fillion-t, hogy elkezdjem vele az interjút, ő kihúzta nekem a mellette lévő széket, és megpaskolta az ülőkéjét, jelezve, hogy foglaljak helyet. Ez is csak azt mutatta, milyen a személyisége – barátságos és közvetlen, olyan, akivel bárki bármeddig szívesen beszélget akármiről. Könnyed mosolya azonnal megkönnyebbülést okozott: senki nem menekülhet a vonzerejétől, legyen az stábtag vagy akár egy idegen. Amikor kissé szégyenkezve bevallottam, hogy én nem csábultam el attól a hatalmas erőtől, amely Firefly felmutatott tavalyig, akkor ő váratlanul hátat fordított, hogy így szakítsa meg a társalgást. Grimaszt csalt az arcomra ez az elutasítás, aztán megígértem, hogy veszek néhány Serenity DVD-t, cserébe a beszélgetésért. „Mit szeretnélő” kérdezte Nathan színlelt komolysággal. „Megbocsátást?” Válaszként szerényen megerősítettem: igen. Erre ő a fejemre tette a kezét, és kijelentette „Megbocsátok neked.” Hála Istennek! De jártak fontosabb dolgok is az eszemben, mint például az, hogy megvan-e már az új XBOX 360-as gépe? „Még nem kaptam meg az XBOX 360-at” mondta, „Sőt még csak meg sem rendeltem.” Tudva, hogy Nathan önjelölt Halo 2 fanatikus, kifejeztem megdöbbenésemet, hozzátéve, hogy meglep, amiért a Microsoft nem küldött neki eddig köszönetképpen egy konzolt. „Úgy véled?” fejezte ki Nathan egy hangsúlyos kérdéssel egyetértését. „Írd ezt is be a cikkedbe! Miért nem küldtek? Pedig elkötelezett hívük vagyok. Huszonnyolcadik voltam a Halo toplistán, most a 22. helyen állok, de már egy ideje nem játszottam a klánom csapatával.” Lelkesedését a játék iránt bizonyította az előadásmód, ahogy folytatta. „Egy nagyon laza kis klánunk van, de most nem árulom el a nevét, mert akkor elárasztanának minket a játékfelkérések, meg ilyesmi, szóval nem mondhatom el.” húzta az agyam. „én vagyok a klánunk hadura. Nagyon szeretünk a Halo 2-vel játszani. Alan Tudyk, egy közös barátunk, Corey és én, állandóan ezzel szórakozunk. ‘Hé fiúk, mit csináltok? Lógjunk egyet, menjünk kirándulni! Így meg úgy. Akartok Halo-t játszani, fiúk? Gyerünk haza!’ Erre mindenki hazamegy és játszik. A telefonom be van állítva arra, hogy csak kinyitom, és annyi mondok ‘Ãœzenet Alannak’, aztán megnyomok egy gombot, ami egy előre elmentett szöveges üzenetet küld a haveroknak, így gyorsan összeállhat a klán. Ja, mindannyian ennyire benne vagyunk. Ez vicces.”

Nathan egy videojáték geek! Imádom! „De ha ekkora nagy Halo rajongó vagy, akkor láttad-e már a Kék a Vörös ellent?” „Láttam a Kék a Vörös ellent, és szeretem is válaszolta Nathan bólogatva. „Sarge a kedvencem. Volt egy olyan, hogy Sarge egy terepjáróval ment egy erőd ellen, aztán egy géppuska…” ekkor elkezdte utánozni egy géppuska hangját, ahogy bármely más videojáték rajongó tenné…”elkezdte lőni mellette a falat, és Sarge tudta, hogy meg fog halni. Erre nagyon lassan körbefordult, és belekezdett egy monológba – elmondta azokat a dolgokat, amiket még a halála előtt el akart mondani. Istenem! Mint egy szappanopera, de ugyanakkor komédia, és mókás is egyben.” {mospagebreak title=Fillion egy angyal?} Amikor éppen nem a klánjával csatározik, Nathan Fillion elég elfoglalt hollywoodi színész. Korábban feltűnt Tom Hanks oldalán, Spielberg Ryan közlegény megmentése című mozijában, aztán Brendan Fraserrel a Blast from the Past című filmben, és mostanában kezdte forgatni a Waitress (Pincérnő) című romantikus vígjátékot Keri Russellel. Tavaly áprilisban  Vancouverben dolgozott, főszereplőként a Slither című új sci-fi/horror/komédián, amelyik előreláthatólag 2006 tavaszán kerül a mozikba. Úgy írta le ezen szerepének tapasztalatait és a jeleneteket, hogy „nagyon hideg volt”. „éjszakánként dolgoztunk az erdőben, egy kicsit szemerkélt az eső, és minden tiszta sár volt. Velünk minden rendben volt odakint, de mindenen kezdett jégpáncél kialakulni és ez nagyon zavaró volt. Megpróbáltam úgy játszani, mintha nem fáznék és úgy, mintha egy déli városban lettem volna és azt mondanám: ‘Persze ez egy gyönyörű éjszaka’, erre párafelhő tör elő a szádból. Nem olyan mintha azt mondanád ‘Csak főzögetek idekint’.” De még jóval a Slither és a Firefly előtt, Nathan már érintett volt a Jossverzum – TV sorozatban. Illetve elment meghallgatásra Angel szerepére, az Emmy díjas, Buffy a Vámpírvadász című sorozatba, amit szintén Joss Whedon producer jegyez. „én már ismertem Buffy-t azelőtt, hogy te ismerted volna őt” incselkedett kárörvendően Nathan. „Szétbombáztam azt a meghallgatást. Elképesztő volt.” „Az elképesztő, mi?” „Mondtam is Jossnak, mikor találkoztunk a Firefly kapcsán ‘Tudod ez elég különös, mert én ott voltam a meghallgatáson Angel szerepéért is.’ Ő erre zavartan rám nézett, kényelmetlenül érezte magát. Majd azt mondta ‘Még csak nem is emlékszem rád!’ Erre én: ‘Nem, nem… hozzád el sem jutottam. Felvettek, aztán ki is szórtak. Azt akarták hogy valaki igazán jó kinézetű játssza a szerepet, vagy ilyesmi.” Felnevetett. „David Boreanaz nem olyan esetlen pali . Igazán remek munkát végzett. Emellett ha akkoriban megkapom azt a szerepet, akkor nem kaphattam volna meg Malcolm Reynoldsét, ami meg kell mondjam sokkal jobb szerep mint Angelé. A legjobb szerep a világon.” (A Buffy utolsó évadában végül mégiscsak kapott szerepet: Caleb „atya” karakterét al akította, aki Buffy egyik legkeményebb ellenfele volt a teljes sorozatban – a szerkesztő.)
Na ezen a ponton teljes bizonyossággal egyetértünk! Caleb és Buffy (Nathan Fillion, Sarah Michelle Gellar) Legismertebb szerepe után – az igen összetett Malcolm Reynolds kapitány alakja, amelyet a kiváló, de rövid életű, Firefly című FOX sorozatban alakított – Nathan tavaly ismét összejött a sorozat szülőatyjával, Joss Whedonnal és színész kollegáival, hogy a Serenity című mozifilmen dolgozzanak. A mozi a sorozat-jelleget próbálta újraéleszteni és nagyobb költségvetéssel tálalni. Ez a mozifilm már indulásakor különlegesség volt, mert kimondottan a Firefly rajongók inspirációja által született. „A Universal megnézte a számokat és azt mondta: ‘Nézzétek, azt hiszem kereshetünk egy csomó pénzt, ha a DVD továbbra is ilyen jól fogy’.”, magyarázta Nathan. “Ez volt az igazi rajongói támogatás! Csak vették, vették és vették a DVD-ket. Ez az egyetlen olyan támogatási forma, amit a pénzemberek és az iparág financiális oldala képes megérteni. Látták, hogy ebben még van pénz, ezért eldöntötték, hogy csinálnak egy mozit.”

{mospagebreak title=A Firefly rajongókról} A film promóciója különleges és gyümölcsöző volt. A nyár kezdetétől, hónapokkal megelőzve a film hivatalos bemutatóját, a színészek részvételével bemutató előtti vetítéseket tartottak szerte országban. Ez lehetőséget biztosított a rajongóknak egy „találkozz és üdvözöld” élményre az általuk rajongásig kedvelt stábbal és színészekkel. Ugyanakkor bepillantást engedett Whedonnak és a Universalnak abba, miként fogják majd fogadni a filmet. A promóció ezen felül tartalmazta, hogy a színészgárda tagjai megjelentek különféle sci-fi találkozókon világszerte. Nagyon csodálkoztam, hogy ezen lázas menetrend mellett Nathan hozzállása és figyelme a rajongók felé nem változott meg. „Kétségtelenül igen”, bólintott. Erre gondoltam tegnap éjjel is. Hajnali kettő magasságában már nagyon-nagyon fáradt voltam és nagyon….nyűgös”, ismerte el őszintén, egy jóiízű nevetés kíséretében. „és mondhatom azt, hogy elfáradtam. Bár még mindig izgalomba hoznak a találkozók, mert rengeteg szép pillanatban van részem. Sokan mondanak nekem igazán szívből jövő, nagyon kedves bókokat, és sok csodás dolog megesik. Mégis, mostanság sokkal jobban elfáradok, még úgy is, hogy időnként valaki furcsa dolgot mond vagy tesz, és ezen jól elszórakozom.” Amikor aggodalmamat fejeztem ki a rajongók általi, a személyes határ esetleges tiszteletben nem tartása végett, Nathan nevetett és viccelődni kezdett. „Tudod mit? Soha többé nem fogok ilyet csinálni. Bezárkózom a házamba, kulcsra zárom az ajót, hosszúra növesztem a körmeimet, befőttes üvegekbe gyűjtöm majd a vizeletem és zsebkendős dobozokat húzok a lábamra!” Ãœdvöz légy Nathan „Howard Huges” Fillion! (kedves utalás az Aviator című filmre – a ford.) Persze lehetetlen elképzelni, hogy ez az ember valaha is ilyesmit csináljon, hiszen látszik, hogy élvezi ha új emberekkel találkozhat, rajongókkal beszélgethet, és osztozhat velük a Firefly iránt érzett szeretetükben. Föként annak tükrében, hogy rá és a többi szereplőre csakis jót lehet mondani az utóbbi két évben történt DragonCon-os megjelenéseik alapján. Nathan Fillion a Firefly többi szereplõjével „A fogadtatás, amit a DragonConok alkalmával kaptunk lenyűgöző volt”, mondta elégedett mosollyal. „és amit igazán szerettem, az volt, amikor az a pompás csapat azt mondta: ‘Ilyen még soha nem történt, ilyent még nem láttunk korábban...’.” Tény, hogy a nagy számú rajongótábor igazi tömeggé dagadt, és 2004-ben szükség volt tömeg-terelő kordonokra, illetve rengetegen könnyekben törtek ki, amikor elfogytak a helyek a tervezett vetítésekre. Nathan hozzátette: „és ezek után jött az álló ováció. Nagyon hízelgő és kedves, igazán szép fogadtatás volt.” {mospagebreak title=Serenity folytatás?} Habár a Serenity nem produkált rekord bevételeket a mozipénztáraknál, hiszen belföldön 30 millió dollár alatt teljesített, ám a bemutatása valami mást okozott: több mint megduplázta a korábbi sorozat eladási számait. Ez ám a teljesítmény, különösen ahhoz mérten, hogy a Firefly már több mint két éve kint van a piacon DVD-n, és mégis benn tud lenni a top 10-ben olyan internetes oldalakon, mint az Amazon vagy az IMDB. A magasabb eladás növeli a rajongótábort, ami azt jelenti, hogy még több embert fogja megvásárolni a Serenity-t is, amely 2005. december 20-án került piacra. Ez olyasmi, amit a pénzemberek és a Universal is nagy érdeklődéssel figyelnek. Nathan egyetértett az értékelésemmel. „Azt gondolom figyelnünk kell az eladásokat”, mosolygott. „Remélem elégségesek lesznek, hogy elkészíthessünk egy újabb mozit!” Persze az a kérdés, hogy vajon lesz vagy nem lesz sorozat belőle, mindenkinek megfordult a fejében már aznap, hogy a DVD a boltokba került. Ha az eladási számok elég meggyőzőek lesznek, akár szóba kerülhet a sorozat felélesztése is, ám a kérdés az, hogy Nathan szerepelne-e benne? Vagy inkább a mozifilmnek csinálna több folytatást? „Tudod mit? Most, hogy túlvagyunk a mozifilmen, visszatekinve a sorozatra, az nagyszerű volt, mégis valahogy félig nyersnek tűnik ,válaszolta. „Úgy néz ki mintha azzal csak félúton lennénk, míg a mozifilm eléri a 100%-ot. A minőség, a kinézet, a vizuális effektusok sokkal jobbak a moziban.” „Emlékszel a Star Trek: Új Nemzedék első évadjára? kérdezte, mire azonnal igenlően válaszoltam. „Igazán megmosolyogtatóan nézett ki”, kommentálta egy grimasz kíséretében. Megnéztem pár epizódot, és azt gondoltam, hogy ez a sorozat szörnyű, tiszta szívás. Egyátalán nem tetszett a kinézete, úgy gondoltam, hogy gagyi. Aztán pár évvel később valaki megpróbált rákapatni, és idővel vissza is tértem hozzá, és akkor már igazán dögösen nézett ki; a produkció minősége megváltozott.” „Ha most választhatnék, akkor inkább egy új mozifilmet csinálnék, mert azt gondolom, annak a kinézete sokkal jobb. Ha csinálhatnék egy sorozatot ebben a minőségben, akkor viszont feltétlenül azt részesíteném előnyben!” {mospagebreak title=Szereplőválogatás} Nathan FillionAzt hiszem, beszélhetek a legtöbb rajongó nevében, amikor azt mondom, hogy el fogom fogadni, bármit is kapok: új sorozatot vagy új mozifilmet. Az egyik Fireflynak szentelt rajongói újság tréfásan felvetette, mi volna, ha Mel Brooks úgy döntene, hogy megcsinálja a sorozat paródiáját? Kit látna szívesen Nathan Fillion saját karakterének szerepébenő „Remélném, hogy Isten segedelmével Sam Rockwell lenne az!”, válaszolta lelkesen, de nem tudta ennyiben hagyni. Feltehetően egy másik életben Nathan Fillion szereplőválogató volt. (Sam Rockwell-t láthattuk Zaphod Beeblebrox szerepében a Galaxis Útikalauz Stopposoknak című moziban. – ford.) „és ki játszaná Jayne-t?” Egy pillanatig elmélázott saját kérdésén. „Tony Shalhoub. és Inarát Amy Sedaris alakítaná. Naomi Watts lenne Kaylee, és Book tiszteletest játsszhatná Eddie Murphy testvére, Charlie Murphy. River lehetne….” (Tony Shalohoub-ot láthattuk a Men in Black-ban, Jibbs, az uzsorás szerepében, és ő alakítja Monk-ot a flúgos detektívet is az egyik kereskedelmi csatorna sorozatában. Amy Sedaris szerepel a Hat nap, hét éjszaka című moziban, mint a Ann Heche titkárnője vagy Jack Black Rocksuli-jában, Naomi Watts legutóbb a Peter Jackson féle King Kong-ban szőkeségeként tűnt fel a vásznon, de láthattuk őt a Kör című horror riporternőjeként is. Chralie Murphy feltűnt a Játékosok klubja és a Harlemi éjszakák című filmekben – ford.)

„Dakota Faning”, javasoltam River szerepére. (Dakota Fanning szerepelt a Taken című sorozat Allie-ként, és láthattuk az Otthonom Alabama címűben is Reese Witherspoon oldalán – ford.) „Rendben.” bólintott egyetértően. „Zoe lehetne Rae Dawn Chong. Szeretem őt. Régóta nem csinált már bármit is.” (Rae Dawn Chong többek között feltűnt Swarzenegger Kommandó című mozijában, és láthattuk még a Goodbye America-ban is – ford.) A szereplőválogatás ezen pillanatában Adam Baldwin kérdőn néz Nathanra, hogy kit is gondolna ő Jayne szerepére, egy Mel Brooks paródiában. Akarjátok tudni mit válaszolt? Gyertek vissza legközelebb is, hogy elolvassátok azt az interjút, amit azzal az emberrel készítettem „akit Jayne-nek hívtak”. Az interjút a SciFiBrain írása alapján fordította: Norris Kapcsolódó anyagok Summer Glau interjú
Anti-Trek 2.0.: Firefly
Firefly fórum az SFportalon
 ]]>