http://www.sfportal.hu/images/stories/Szerzoportrek/Kulfoldi_irok/vonnegut_mini.jpg” alt=”” class=”imgright” />Kurt Vonnegut novelláit jelentette meg a Maecenas kiadó. A négyszáz oldalas kötet a szerző fiatalkori novelláit tartalmazza, amelyeket kitartó munkával Peter Reed szedett össze a hajdan megjelent magazinokból. Remekül példázzák, hogy Vonnegut abszurd humora, stílusa már a kezdet kezdetén is eredeti volt.

{mosgoogle center} Sok más amerikai íróhoz (Faulkner, Steinbeck) hasonlóan Vonnegut is novellákkal kezdte irodalmi pályáját. Azok a lapok már elenyésztek, melyekben ezek az írások megjelentek, de Peter Reed professzor, Vonnegut rajongója, kritikusa és írásművészetének kutatója hosszú évek szorgos gyűjtőmunkájával a teljes termést kötetbe rendezte. Az első próbálkozások ma már dokumentum értékű irodalmi gyöngyszemek.

„Ezekben a többnyire az ötvenes évek második felében megjelent kisprózákban még nem a jellegzetesen vonneguti hang, az önironikus, mindennel tréfálkozó, ugyanakkor mélységes igazságokat kimondó anekdotázó szólal meg, hanem a magazinnovellává szelídített modernizmus nosztalgiázó, egy talán sosem létezett régi világot visszasíró szószólója” – írta a kötetről Galamb Zoltán az ekultúra oldalán.

A kötetben olvasható írások:

Kurt Vonnegut (2004)Peter Reed: Előszó
Kurt Vonnegut bevezetője
Thanaszféra
Mnemotechnika
Bármi elfogadható ajánlat
Csomag
A tehetségtelen kölök
Szegény kis gazdag falu
Szuvenír
A Jolly Roger kifut a tengerre
Formatervezett ara
Ígéretes másodikos
Bagombói emlék
A hamvaskék sárkány
Ajándék Don Mikulásnak
Szakemberek
Der arme Dolmetscher
A nőgyűlölő fiú
Apja fia
Szerelem éjszakája
Kérek egy álmot
Szökevények
2BR02B
Névtelen Szerelmesek
Hal Irwin és a bűvös lámpa
Magazinszerzői pályafutásom utózöngéje
Kurt Vonnegut avatási beszéde a Massachussetsi Műegyetemen (MIT), 1997-ben.

Kiadó: Maecenas Könyvkiadó
Eredeti cím: Bagombo Snuff Box – Uncollected Short Fiction
Fordította: Békés András, Borbás Mária, Kappanyos András, Molnár István, Nemes László, Szántó György Tibor, Uram Tamás
A szöveghűséget ellenőrizte és a kötetet szerkesztette: Borbás Mária
Ára: 1400 Ft

]]>