Star Wars mozifilmre a jegyelővétel, hanem az Egyesült Államokban is borzasztó nehezen lehetett helyet foglalni. A tünetek egészen hasonlóak voltak a nálunk tapasztalható problémákhoz: a mozihálózatok weboldalai akadoztak, nem töltődtek be, de ha mégis, akkor pillanatok alatt kapkodták el a jegyeket a rajongók. Bár pontos számadatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, az biztos, hogy az USA-ban elővételi rekord született. Példa nélküli igényről beszélt a Fandango, az USA egyik legnagyobb online jegyértékesítő rendszere. Weboldalukat hétszer akkora terhelés érte, mint valaha korábban. De ha megnézzük, hogy mennyi jegyet adtak el, akkor az még elképesztőbb: az első napon eladott jegyek számának rekordját idáig a 2011-es Éhezők Viadala első része produkálta. A Star Wars – The Force Awakensre azonban nyolcszor annyi jegyet adtak el – nagyon durván letaszítva a trónjáról a Hunger Gameset. A mozihálózatok pont azt csinálják arrafelé, mint itthon a Cinema City: egyre több moziterembe hirdetik meg a vetítéseket, nyilván elsősorban az éjfél körüli premier előadásokra, és az első napokra. Hasonló rekordról számolt be az AMC Theatres, az Államok második legnagyobb mozihálózata. Nekik nagyjából 5000 helyszínen vannak termeik. Ők csak annyit árultak el, hogy az eddigi legnagyobb sikerükhöz képest tízszer annyi jegyet sikerült értékesíteniük. A Movietickets.com jegyértékesítő azt nyilatkozta, hogy a weboldaluk forgalma háromszor akkora volt, mint az elmúlt 15 évben bármikor, és négyszer annyi jegyet értékesítettek, mint a Revenge of the Sith első napján. Konkrét számokat egyelőre csak az IMAX jelentett: ugyan csak 390 termük van Észak-Amerikában, az első nap 6,5 millió dollár értékben adtak el jegyeket. És ha számokat egyelőre nem is közölt, említsük meg az Alamo Drafthouse mozihálózatot is: Amerikában eleddig ők voltak az egyetlenek, akik komolyan bocsánatot kértek a rajongóktól azért, mert nem tudták őket megfelelően kiszolgálni – bár úgy tűnik, hogy erre a rohamra senki sem volt képes felkészülni. Az Alamo hiába készült fel negyven szerverrel, hiába állt rendelkezésükre még több azonnal bekapcsolható számítási kapacitás, a jegykezelő rendszerük ennek ellenére nem bírta a gyűrődést. „Megpróbáltunk felkészülni erre a nagyon fontos napra” – írják, de elismerik: mégsem tudtak ennek megfelelni, és ígéretet tettek arra, hogy a jövőben jobban fogják csinálni. Van rá egy évük, hogy felkészüljenek erre. Minden probléma ellenére azért jó azt látni, hogy a Star Wars úgy tűnik, erősebb, mint valaha: mostanra már a sokadik generáció nőtt fel rajta, és 2015-ben úgy tűnik, hogy egyszerűen mindenki látni akarja – és lehetőleg a premier éjszakáján vagy legalább az első napokban. #FRISSÍTÉS: A film forgalmazója, a Forum Hungary a következő sajtóközleményt adta ki: Az ébredő Erő előre megdöntött minden rekordot A nemzetközi jegyelővétellel egy időben hétfő reggel  Magyarországon is elindult a mozijegyek értékesítése, mely korábban soha nem látott érdeklődést váltott ki a hazai rajongókból.  Olyan jegyeladási  rekord született két nap alatt, amit nehéz lesz túlszárnyalni: eddig 42 235 jegyet vásároltak meg elővételben a Star Wars: Az ébredő Erő filmre, és ez a szám folyamatosan növekszik.]]>