Harlan Ellisonnal bővül a Scifi Nagymestereinek sora, jelentette be az Science-Fiction and Fantasy Writers of America Inc., így 23-ra bővült a címmel büszkélkedhető írók száma.

2006. májusában fogják átadni a most bejelentett elismerést Harlan Ellisonnak, a hónap elején megrendezésre kerülő Nebula Award Weekend keretein belül (bár a cím nem része a Nebula Díjaknak). A cím teljes neve egyébként 2002 óta "Damon Knight Memorial Grand Master". A 2002-ben elhunyt Damon Knight emlékének való tisztelgés miatt változott a név, aki az SFWA alapítója volt.
Ez jelenleg a legnagyobb elismeréssel járó életműdíj, amit sci-fi és/vagy fantasy szerző kaphat. Az SFWA elnökének indítványa alapján szavazhatják meg a szervezet szavazásra jogosult tagjai. Harlan Ellison 1956 óta formálja -és olykor újraformálja- a science-fictionról alkotott elképzeléseinket, szól az SFWA közleménye. A szerző rengeteg díjat bezsebelt pályafutása során – nyolc és fél Hugo díjat, három Nebulát, két World Fantasy díjat (az egyik ebből életműdíj), és még sok egyebet. Televíziós munkásságával is kitűnt, írt többek között Star Trek forgatókönyvet is (az eredeti sorozat "City on Edge Forever" című epizódja fűződik a nevéhez, mely az egyik Hugo Díjat hozta neki), a Babylon 5 sorozat, melynek konzultánsa volt, több epizódját is ő írta (két epizódban pedig a hangját is hallhattuk), illetőleg készített két forgatókönyvet az Outer Limits sorozathoz is. A díjat 2006. május 4-7. között adják át Arizonában, a Tempeben megrendezésre kerülő Nebula Award Weekend bankettjén. A Nagymesterek listája (zárójelben az átadás éve): Robert A. Heinlein (1975)
Jack Williamson (1976)
Clifford D. Simak (1977)
L. Sprague de Camp (1979)
Fritz Leiber (1981)
Andre Norton (1984)
Arthur C. Clarke (1986)
Isaac Asimov (1987)
Alfred Bester (1988)
Ray Bradbury (1989)
Lester Del Rey (1991)
Frederik Pohl (1993)
Damon Knight (1995)
A. E. Van Vogt (1996)
Jack Vance (1997)
Poul Anderson (1998)
Hal Clement (Harry Stubbs) (1999)
Brian W. Aldiss (2000)
Philip José Farmer (2001)
Ursula K. Le Guin (2003)
Robert Silverberg (2004)
Anne McCaffrey (2005)
Harlan Ellison (2006)
]]>