Ismét elindul a Galaktika Klub, ám most egy új helyen: a hetedik kerületi Alexandra Irodalmi Kávéházban. Az első őszi rendezvény vendége Lovas Lajos író lesz, aki Agydobás című regényével idén Salgótarjánban elnyerte a legjobb SF-regénynek járó Zsoldos Péter díjat. Lovas Lajost, a 2006-os évi Zsoldos-díjas írót interjúvolja meg az Alexandra Irodalmi Kávéházban szeptember 15-én, pénteken Németh Attila, a Galaktika magazin irodalmi szerkesztője. „A tüzijáték, ami a Francia Intézet előtt évről-évre megismétlődik július 14-én, tulajdonképpen nekem szól” – írja Lovas Lajos, aki 1967-ben, a francia forradalom évfordulóján született. Zoologusnak készült, végül magyar szakos tanár, később szociológus lett belőle. Tizenkét éve különféle médiumokban dolgozik, most éppen a Juventus rádióban. A nyertes műről a következőt mondta el Dr. S. Sárdi Margit, a Zsoldos-díj zsűrijének elnőke a díj átadásakor: „Lovas Lajos Agydobása a sci-fiben rendkívül ritka humoros fajtából való; e mű erénye az, hogy a humor a műnek minden szintjére kiterjed: a cselekményre, a jellemekre, a nyelvre (és itt nem öncélú játékról van szó), sőt a narrációra is (a lábjegyzet humora emlékezetes). és ez a humor hibátlanul van megvalósítva! Mellesleg igen nagy intelligencióról és olvasottságról tanúskodik, de úgy, hogy az belesimul a cselekménybe, hencegés nélkül az epikum részévé válik, mint pl. a könyvtárak ETO-rendszerének anomáliái vagy az adoniszi kólon (egy antik versforma, Berzsenyi verseinek gyakori sorfajtája), amely oly tökéletesen valósul meg, hogy még a bukolikus dierézis és a kata tritón trokhaión tomé is a helyére kerül, ám itt Dan Brown talányversének mintájára beleilleszkedik a cselekménybe. Jólesik a jövő uniós hegemóniája, és szívet melengető a jövendő magyar siker: a Puszta tekila és a Puli – azoknak, akik nem olvasták a regényt, hangsúlyozom, ez a humor nem a nyelv szintjén működik! Jól sikerült a Mesterséges Intelligencia magyaremberesítése: szívesen várjuk a könyvben ábrázolt jövőt!”

A klub időpontja:
2006. szeptember 15., 19:00
Helyszín: Alexandra Irodalmi Kávéház – Bp., VII. Károly krt. 3/C ]]>