csirkepaprikás. És hogy mitől Sisko-féle a csirkepaprikás? Attól, hogy a Star Trek: Deep Space Nine folyamán ő készítette el ezt a receptet először – egyébiránt tök ugyanolyan, mint minden rendes magyar csirkepaprikás. De innentől kezdve elmondhatjuk, hogy a magyar konyha meghódította a világegyetemet is, de legalábbis az Alfa Kvadránst – sőt, az űrállomás pozíciójából adódóan remek esélye van arra is, hogy a Delta Kvadránsba is eljusson. Szerintünk az Alapítók valójában a csirkepaprikás receptjéért kezdtek háborúba, pedig valószínűleg Sisko simán oda is adta volna. Gasztronómiai szempontból egyébként Benjamin Sisko a Csillagflotta legjobb kapitánya: míg mások a legtöbb esetben ráhagyják a séfre a kaják elkészítését – mint ahogy ezt tette Jonathan Archer is, az Enterprise NX-01 kapitánya is -, vagy még egyszerűbb módon egész egyszerűen a replikátorból rendelik meg a napi betevőt, Sisko meglehetősen gyakran áll neki főzőcskézni. Úgyhogy őt mindenképpen a rovat védőszentjévé avatjuk, ő a konyha sci-fis császára. A főzés iránti szenvedélyét amúgy volt kitől örökölnie – apja, Joseph Sisko a saját éttermét vezette New Orleans-ben, a gyerekeit pedig előkóstolóknak is hívta – ők kóstolhatták meg először a friss receptjeit. Benjamin Sisko nem túl gyakran csinált karrierje során csirkepaprikást – csak akkor, amikor kimondottan boldog volt valamilyen feladat sikeres megoldása miatt. Azaz egyfajta ünneplős kaja volt számára a csirkepaprikás. http://www.youtube.com/watch?v=2V24ZODumNE A Memory Alpha című Star Trek wiki tanulsága szerint a fenti beszélgetés amúgy nem ebben a formában szerepelt a forgatókönyvben – Jake Sisko rossz kiejtése, és Benjamin javítása valószínűleg az olvasópróbákból szivárgott át a végleges verzióba, afféle belsős poénként. A csirkepaprikás azonban nem csak Sisko kiváltsága volt – legalább egy adag készült a Delta Kvadránsban is. Egy alkalommal ugyanis Janeway kapitány az elsőtisztjével elköltött vacsorához szintén csirkepaprikást készített. Állítása szerint a recept a nagyanyjától maradt rá. http://www.youtube.com/watch?v=Uj0nQzzBug8 Az elmúlt héti receptünk amúgy azért maradt el, mert az SFportal stábja és baráti köre a Sisko-féle csirkepaprikást készítette el – bográcsban. Íme az onnét származó recept.

Hozzávalók

16 kg csirkehús (11 kg comb, 5 kg szárny)1 kg mangalica zsír 4 kg vöröshagyma 4 kg paradicsom 2 kg paprika fokhagyma bors, majoránna, paprika, só, borsikafű 1 vörösbor 8 csomag 500 gr. tészta olaj (a tésztához, hogy ne tapadjon) +jó társaság sisko1  

Elkészítés

A húst megmossuk, előkészítjük, a zöldségeket közepes méretűre vágjuk, a vöröshagymát apróra kockázzuk és a fokhagymát megtörjük-szeleteljük. A bográcsban a vöröshagymát üvegesre pirítjuk a zsírban, majd belerakjuk a húst. Rövid pörkölés után hozzáadjuk a fűszereket és a zöldségeket és felöntjük vízzel, hogy a hozzávalókat pont ellepje. Folyamatos kevergetés mellett 1,5-2 órán keresztül főzzük és után ízesítjük a szájízünk szerint. Aki nem biztos benne, hogy megfelelő lesz a pörkölt alap, nyugodtan használhat pörköltkockát, vagy vegetát. A fokhagymát és az élő fűszernövényeket csak az utolsó fél órában adjuk hozzá. Tésztával, friss kenyérrel és ízlés szerint savanyúval tálaljuk! sisko2]]>