Egy íróóriás után egy színészóriás is távozott tegnap e világból. Nyolcvannégy éves korában meghalt Charlton Heston, akit a rajongói Mózesként, Ben Húrként, Richelieuként vagy éppen Sherlock Holmesként is láthattak a moziban, a sci-fi filmeket szeretők pedig a Majmok bolygója alkotásban csodálhatták meg tehetségét. De vállalt szerepet a Sea Quest DSV sorozatban vagy John Carpenter Az ?rület torkában című mozijában. Charlton Heston 1924 október 4-én Evastonban, Illinois államban látta meg a napvilágot. A 40-es években kezdte el színészi pályáját és futott be szédületes ívet a kosztümös történelmi filmek karakteres arcú főszereplőjeként. A Ben Húrban nyújtott teljesítményéért Oscar-díjat is kapott 1960-ban. Thomas Jefferson, El Cid, Antonius – egy szédületes életút állomásai. Nem csak színész volt, de politikailag is elkötelezett. A hatvanas években a polgárjogi mozgalmak aktív alakja, Martin Luther King támogatója.1998-ban a fegyverviselők jogait képviselő Nemzeti Lövészegyletnek (NRA) elnökévé választották. "Pisztolyomat csak a kih?lt kezemből vehetik el" – mondta. 2003-ban George Bush a Szabadság emlékérmet adományozta neki. A Színészek Céhének és az Amerikai Filmintézetnek is elnöke volt. Az utolsó tíz évben egészsége megromlott, előbb prosztatarákkal kezelték, amit sikeresen legyőzött, majd 2002-ben kiderült, hogy Arzheimler-kórja van. A filmezést nem sokkal ezután abbahagyta. Nyolcvannégy évesen hunyt el Beverly Hills-i otthonában volt felesége karjaiban szombat este, április 5-én.

]]>