Február 13-án a Babylon 5 sorozat újabb szereplője távozott el közülünk: Andreas Katsulas, az engesztelhetetlen G’Kar nagykövet megformálója tüdőrákban vesztette életét. Andreas Katsulas legnépszerűbb szerepe a Babylon 5 narn nagykövete, G’Kar volt, azonban feltűnt a Star Trek sorozatokban is: előbb Az Új Nemzedékben, mint a romulán parancsnok, Tomalak, majd pedig vissian kapitányként az Enterprise-ban. A St. Louis-ban született színész az Indiana Universityn tanult színjátszást, majd pedig ugyanitt, illetve New York és Boston színpadain tűnt fel először. Hamarosan filmekben is játszani kezdett, mint például Michael Cimino The Sicilian, Ridley Scott Someone to Watch Over Me és Blake Edward Sunset című filmjeiben. 1986-ban költözött végleg Los Angelesbe, innentől kezdve folyamatosan szerepelt kisebb-nagyobb szerepekben. Andreas Katsulas 59 évesen hunyt el, halálát tüdőrák okozta. Ő a második a hajdani Babylon 5 sorozat főszereplői közül, aki váratlanul meghalt. Nem egészen két évvel ezelőtt, 2004 májusában Richard Biggs (Stephen Franklin) 44 évesen távozott el közülünk.
Kapcsolódó anyagok és fórumok: J. Michael Straczynski levele
Richard Biggs interjú
Babylon 5 fórum az SFportalon ]]>