Megvan a Kindle, megvolt az első szembesülés azzal, hogy hazai tartalom főleg MEK-ből, Digitális Irodalmi Akadémiáról valamint kalóz forrásból lesz. Végigfutottam azokat a forrásokat, amiket biztos fogok olvasni a következő hónapokban, és amikhez nem kell a Kindle könyvesbolttal bajlódni.

  • Clarkesworld Magazine – lapszámonként 3 dollárba kerül, Mobiban és Epubban egyaránt létezik a 48. számánál tartó SF&F magazin. A spórolósak amúgy nekiláthatnak a neten teljes egészében fent levő magazinból kézzel ekönyvet gyártani.
  • Realms #1, #2 – A Clarkesworldben megjelent novellák kötet formában. Kilenc dollár az ekönyvek darabja, ugyanazokban a formátumokban létezik, mint a magazin.
  • Apex Magazine – SF&F a változatosság kedvéért, ezt az amúgy átnézhetetlen SmashWorldsön és a FictionWise-on is meg lehet találni. Számonként megvehető, neten fent van, és jelenik meg belőle időnként a Realmshez hasonlító gyűjteményes kötet is.
  • Subterranean Magazine – negyedévente megjelenő SF magazin. Csak ingyenes online verziója van, kézzel kell belőle ekönyvet gyártani.
  • Flurb – Rudy Rucker szerkesztésében online megjelenő speculative fiction lap, csak online verziója van, konvertálni kell. Öt perc Mobipocket Creatoros zsonglőrködésért cserébe órákra van olvasnivaló
  • Free Speculative Fiction Online – csak gyűjtőoldal, amin vegyes formátumokban vannak novellák. Elég csak Charles Stross szerzői oldalára ránézni, hogy képet alkossunk a mennyiségről. (Tőle amúgy legalább a Laundy novellák-kisregények kötelezők.)
  • Brandon Sanderson: Warbreaker – amióta az Endless.hu ismertetőjét olvastam, azóta neki akartam ugrani Sanderson iszonyú hosszú fantasy regényének, de képernyőn képtelen voltam. PDF és Mobi verzióban elérhető, ingyen van. Aki papíron szeretné, annak a Tor adta ki.
  • Angry Robot Store – DRM-mentes Epubot ad ki a Harper Collins SF kiadója. Elvben konvertálható Mobira, gyakorlatban nem ideális megoldás. A kényelmetlenségért cserébe jó dolgok jelennek meg náluk.
  • Apex könyvesbolt – a magazin mellett könyveik is vannak. A HebrewPunkot hétvégén olvastam el, azt például ajánlom. Minden létező formátum elérhető.
És végül persze vannak az olyan klasszikusok, mint a Baen Free Library és a Baenék másik biznisze a Webscription, valamint a Fictionwise a maga több száz kötetével. Ez így kezdésnek szerintem elég. Ha a bőség zavarában nem tudtok dönteni, akkor a HebrewPunk vagy a Flurbről Rucker Alan Turingos novellái jók kezdésnek. Azokon már túl vagyok. Esetleg felzárkózhattok Doctorowból, neki is elérhető minden írása ekönyvben, ingyen. Ha valami igazán jó jön szembe – mint például ez az SFInsider által régebben ajánlott Paolo Bacigalupi novella – kommenteljétek be. [Forrás: Worldshots]

Magyar sci-fi könyvek az SFportal E-Book kínálatában!

]]>